استارت اپي كه با خنده بيمه مي فروشد!

طي روزهاي اخير تبليغات يك استارت آپ بيمه اي نقل محافل و شبكه ها اجتماعي شده و البته نظرات موافق و گاها انتقادي را با خود همراه كرده است.

به گزارش جیب نیوز، حكايت سوسكي كه به دليل داشتن پوشش بيمه اي ديگر از دمپايي نمي ترسد و يا بركتي كه از حوادث رخت بر بسته چرا كه داشتن بيمه حادثه را بي اثر كرده كه مشخصا اشاره به بيمه حوادث دارد .

از ديگر نمونه هاي عيني ديگر اين تبليغات گسترده مي توان به تبليغ «بگذار تا مي توانند به پوشش هاي بيمه ات پيله كنند در نهايت اين تو هستي كه پروانه مي شود» و يا تبليغي تحت عنوان «من اگه بيمه شخص ثالث هم بگيرم در نهايت شخص رابع صدمه مي بينه» نمونه هايي كه غير مستقيم به لطايفي در شبكه هاي اجتماعي اشاره دارد كه اين روزها در كانال ها و گروه هاي مختلف رد و بدل مي شود.

اما رد و بدل شدن اين تبليغات در شبكه هاي اجتماعي حتي به صورت انتقادي نشان مي دهد كه توانسته تا حدودي موفق عمل كند در اين راستا ذكر چند نكته در خصوص اين تبليغات و ميزان اثرگذازي ان در ذهن مخاطب ضروري به نظر مي رسد.

مخاطبم كيست؟
به نظر مي رسد ، مسوولان تبليغات اين استارت اپ بيمه اي به خوبي توانسته اند مخاطبان خود را هدف گذاري كنند .
تجارب نشان داده مخاطب اصلي فناوري كه در اينجا يك استارت اپ بيمه اي است جوانان ١٥ تا ٣٠ ساله است .
اين روزها رواج استارت اپها در شاخه هاي مختلف در ميان جوانان كاملا به چشم مي ايد و اين استارت اپ بيمه اي با هدف قرار دادن اين اصل توانسته از شرايط اجتماعي به صورت هوشمندانه اي بهره برد.
بي ترديد قشر جوان ، اين روزها به دنبال مسيرهاي متفاوت و نوگرايانه هستند و اين تبليغات كه بر گرفته از كامنتها و جملات و لطائف موجود در شبكه هاي مجازي است توانسته حركتي متفاوت همراه با خرق عادت و اشنايي زدايي خلق كند كه اذهان را در عين سادگي درگير مي كند.

جامعه نااميد و خسته اين روزها چه مي خواهد؟

واكاوي تبليغات محيطي اين استارت اپ بيمه اي نشان مي دهد ، شاخص شادي و لبخند در اين تبليغات سهم بسزايي دارد و به عبارتي مبناي اصلي ان بر پايه لطايف اشنايي است كه نسل جوان با ان ارتباط برقرار مي كنند .
حركت سنجيده و هوشمندانه ديگري كه طراحان اين تبليغات بر ان تاكيد دارند استفاده از المان هاي شادي، خنده و نشاط است.
به نظر مي رسد بانيان اين تبليغات خلأ خنده و شادي را در جامعه اين روزهاي ايراني به خوبي دريافته اند و به موقع از ان بهره برده اند .
شايد بتوان گفت اين شاخص ، نقطه عطف تبليغات مزبور است كه توانسته لطائف مورد توجه مردم را با مفاهيم بيمه اي هم خوان كند ضمن اينكه در مفاهيم بيمه اي خدشه وارد نشود

تبليغات ماندگار ،رمز بقاء يك استارت اپ نوپا

بي ترديد يكي از شاخص هاي اصلي تبليغات ،ماندگاري در ذهن مخاطب است.

كنكاش در شبكه هاي اجتماعي طي روزهاي اخير ،بررسي كانال هاي پربازديد تلگرامي و اينستاگرام حكايت از ان دارد كه اين تبليغات توانسته جاي خود را ميان مخاطبان باز كند حال چه به صورت انتقادي و چه به صورت اثرات مثبت.
واكاوي شبكه هاي اجتماعي نشان مي دهد تبليغات اين استارت اپ به اندازه كافي در اين مدت كوتاه توانسته ميان مخاطبان جا باز كند و در فضاي مجازي به اشتراك گذاشته شود .

به هر روي در نهايت بايد ديد ميزان فروش اين استارت اپ تا چه ميزان بر افزايش فروش بيمه كه هدف اصلي بانيان ان است ،تأثير مي گذارد .

خودبخود افزايش فروش محصولات بيمه اي به افزايش ضريب نفوذ بيمه كه اين روزها از سوي رييس كل جديد بيمه مركزي تحت عنوان گسترش چتر بيمه هاي بازرگاني تاكيد شده ، خواهد انجاميد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا