تاریخ انتشار : شنبه 6 مرداد 1397 - 10:56
کد خبر : 4729

پوتین: دلار را از معاملات کنار نمی‌گذاریم

پوتین: دلار را از معاملات کنار نمی‌گذاریم

رئیس‌جمهوری روسیه تاکید کرد که کشورش دلار آمریکا را به عنوان یک ارز ذخیره جهانی انکار نمی‌کند. او گفت، محدودیت‌های تبادل تجاری با دلار اشتباهی است که ایالات متحده مرتکب شده است. ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه در کنفرانس خبری پس از نتایج نشست بریکس (BRICS) گفت: روسیه واحد پول دلار را به عنوان یک ارز

رئیس‌جمهوری روسیه تاکید کرد که کشورش دلار آمریکا را به عنوان یک ارز ذخیره جهانی انکار نمی‌کند. او گفت، محدودیت‌های تبادل تجاری با دلار اشتباهی است که ایالات متحده مرتکب شده است.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه در کنفرانس خبری پس از نتایج نشست بریکس (BRICS) گفت: روسیه واحد پول دلار را به عنوان یک ارز ذخیره جهانی انکار نمی‌کند. قصد نداریم هیچ‌گونه اقدام شدیدی انجام دهیم، قرار نیست دلار را کنار بگذاریم، ما از آن استفاده می‌کنیم و تا زمانی که مقام‌های مالی ایالات متحده مانع از استفاده از دلار در معاملات نشوند، از آن استفاده خواهیم کرد. یورو هم کم و بیش می‌تواند به عنوان یک ارز ذخیره جهانی در نظر گرفته شود اما نه کامل.

پوتین گفت: بنابراین، کاملا از جایگاه امروزه دلار آگاهیم.

او همچنین به صورت کلی درباره ارزهای ذخیره گفت، برخی از ارزها می‌توانند نقش “ارزهای ذخیره منطقه‌ای” را ایفا کنند.

او افزود، بدین صورت روبل روسیه چنین ارزی در رابطه با کشورهای عضو بریکس یا کشورهای اتحادیه اقتصادی یورآسیا (EAEU) خواهد بود.

پوتین گفت: اما به صورت کلی، هر ارز ملی همانند اقتصادی که پشت آن است، قوی و خوب است. بنابراین، ما باید با در نظر داشتن این عامل اساسی حرکت کنیم. درباره دلار هم، ما باید خطرات را به حداقل برسانیم زیرا شاهدیم که به دلیل تحریم‌ها که واقعا محدودیت‌هایی غیرقانونی است، چه اوضاعی هست. ما از این خطرات آگاهیم و در تلاشیم که آنها را به حداقل برسانیم.

رئیس‌جمهوری روسیه تاکید کرد: محدودیت در معامله با دلار اشتباهی است که ایالات متحده مرتکب شده است. معتقدم که اقدام شرکای آمریکایی و محدودیت‌هایی که آنها اعمال کردند و شامل معامله با دلار می‌شود، یک اشتباه استراتژیک مهم برای شرکای آمریکایی ماست. از این راه، آنها (آمریکایی‌ها) از اعتماد به دلار به عنوان ارز ذخیره می‌کاهند. تا همین چند سال پیش هیچ‌کس فکر نمی‌کرد که از اینگونه ابزارها در فعالیت‌های سیاسی و در فضای رقابت سیاسی استفاده شود. همه تصور می‌کردند که سیاست، سیاست است. شاهدیم که سیستم‌های پرداختی به عنوان یک جدل سیاسی استفاده می‌شوند. معتقدیم این امر به دلار لطمه می‌زند.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.