افت ۳۰ هزار واحدی شاخص بورس در سومین هفته زمستان

به گزارش تسنیم، در جریان معاملات بورس اوراق بهادار در سومین هفته زمستان امسال تعداد ۲۴۵۲۴ میلیون انواع اوراق بهادار به ارزش ۱۱۲۰۱۷ میلیارد ریال در بیش از یک میلیون و ۳۹۴ هزار دفعه مورد معامله قرار گرفت که به ترتیب ۱۲.۲۳، ۳۰.۱۴ و ۵۸.۰۹ درصد افت را نسبت به هفته قبل‌تر تجربه کرد.

این درحالی است که تعداد ۱۱۳۳ میلیون واحد از صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله هم در هفته گذشته در بورس تهران به ارزش کل بیش از ۱۱۷۷۸ میلیارد ریال مورد معامله قرار گرفت که به ترتیب با ۲۲.۰۶و ۲۱.۹۳ درصد کاهش نسبت به هفته گذشته همراه شدند. در بازار بدهی که اوراق مشارکت، گواهی سپرده و صکوک معامله می‌شود نیز در این مدت، تعداد ۶۰۰ هزار برگه اوراق مشارکت به ارزش کل بیش از ۶۳۴ میلیارد ریال معامله شد.

این گزارش می‌افزاید: شاخص بورس هم در پایان معاملات هفته منتهی به ۲۰ دیماه با ۳۰۲۹۲ واحد کاهش، معادل ۷.۸۹ درصد افت کرد و به رقم ۳۵۳۸۰۸ واحد رسید. شاخص کل هموزن نیز با ۱۳۳۱۵ واحد کاهش معادل ۱۰.۹۶ درصد افت را به ثبت رساند و رقم ۱۰۸۱۷۳ واحد را به نمایش گذاشت.

این در حالی است که شاخص بازار اول نیز در این مدت با ۲۱۴۵۸ واحد کاهش به رقم ۲۵۳۷۰۲ واحد و شاخص بازار دوم با ۶۳۹۹۵ واحد کاهش به عدد ۷۳۵۰۱۹ واحد رسیدند که به این ترتیب شاخص بازار اول با ۷.۸۱ درصد کاهش و شاخص بازار دوم با ۸.۰۱ درصد افت همراه شدند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا