درآمد ۱۴۰ میلیون یورویی کشور از صادرات گاز مایع

رئیس کمیسیون اصل نودم قانون اساسی در تشریح نشست این کمیسیون گفت: بر اساس قانون برنامه ششم توسعه باید نسبت به جمع‌آوری و استفاده بهینه از گاز مایع در کشور اقدام شود که در این راستا راهکارهای لازم برای ارائه تسهیلات به بخش خصوصی برای بهره‌برداری از آن داده شد.

داود محمدی، رئیس کمیسیون اصل نود در تشریح نشست عصر امروز کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس شورای اسلامی با اشاره به دستورکار این جلسه گفت: پیرو شکایت بخش خصوصی درباره عدم ارائه تسهیلات لازم برای بهره گیری از ظرفیت کشور جهت صادرات گاز مایع، از معاونان وزارت نفت، مسئولان شرکت ملی گاز ایران، شرکت نفت گاز پارس و شرکت توسعه گاز کشور دعوت شد تا در این جلسه حضور یابند.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: بهره گیری از ظرفیت های کشور برای استفاده از گازهای همراه یا گازهای مایع و تبدیل آنها و صادرات آنها به سایر کشورها مسأله مهمی است که باید در شرایط تحریمی پیگیری شود.

وی در ادامه با بیان اینکه در شرایط تحریم نباید موضوعی مانند گازهای مایع را هدر بدهیم، عنوان کرد: اخیرا با کمک بخش خصوصی گازهای مایع تبدیل و به کشورهای دیگر صادر شده اند که آورده فراوانی نیز برای کشور داشته است.

محمدی ادامه داد: از سال ۹۷ تا کنون ۷ کشتی گاز مایع تبدیلی، صادر شده است و این جلسه برای ارائه تسهیلات جهت اجرای فازهای ۱۳، ۲۰ و ۲۴ تشکیل شد که به جای سوزاندن این گازها که آلودگی محیط زیستی نیز دارد به LPG تبدیل شده و در تزریق به شبکه از آن استفاده شود چرا که بخشی از سرمایه های ملی است.

نوشته های مشابه

وی افزود: اصل موضوع جمع آوری گازهای مایع که در مشعل ها می سوزد در برنامه ششم توسعه تأکید شده و جزء سیاست های کلان کشور است چرا که سوخت این گازها باعث مشکلات زیست محیطی می شود در حالی که می توان از آن به عنوان سرمایه ملی استفاده کرد.

رئیس کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: تا کنون با همکاری وزارت نفت ۳۷۷ هزار متر مکعب از این گاز تبدیل و صادر شده است و ۱۴۰ میلیون یورو عائد کشور شده است که این روند باید ادامه یابد و در جلسه کمیسیون راهکارهای لازم برای ارائه تسهیلات به بخش خصوصی برای ادامه کار صادرات گاز مایع ارائه شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا