۳۵۰۰ هکتار از مزارع تهران تحت پوشش کشت گلخانه ای است

به گزارش مهر، انوشیروان محسنی بندپی پیش از ظهر دوشنبه در همایش روزجهانی امنیت غذایی که در محل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران برگزار شد، طی سخنانی گفت: امروزه سلامت غذایی یکی از مهم‌ترین بخش‌های سیاستگذاری‌های بخش سلامت در کشورهای دنیا را تشکیل می‌دهد.

وی افزود: دانشمندان معتقدند دو عامل توارث و عوامل تغذیه‌ای برهم زننده سلامت جامعه هستند و در این بین اگر عوامل محیطی و تغذیه‌ای را تقویت کنیم عامل توارث پررنگ می‌شود.

استاندار تهران با بیان اینکه بعضی از دهک‌های جامعه به لحاظ کمیت خیلی برخوردار از حداقل‌های دریافت کالری نیستند، گفت: عوارضی نظیر فقر آهن ناشی از همین علت است.

محسنی بندپی ترویج کشت‌های گلخانه‌ای که ۳۵۰۰ هکتار از این کشت در تهران است، را مورد توجه قرار داد و افزود: کشت گلخانه‌ای به مراتب بازدهی بیشتری نسبت به کشت سنتی دارد باید در دستور کار قرار گیرد، تاکنون توانسته ایم ۶۰ هزار هکتار از اراضی استان تهران را زیر پوشش آبیاری تحت فشار قرار دهیم و این یکی از گام‌های ارتقای کمی ایمنی غذایی است.

وی اضافه کرد: انتقال دانش و تجربیات در این خصوص در کنار شناسایی به هنگام از آلاینده‌های غذایی می‌تواند در ایمن سازی مواد غذایی مؤثر باشند.

نماینده عالی دولت در استان تهران گفت: استفاده از ماکرویو در دو کشور ژاپن و کره جنوبی طی دوسال آینده برای شهروندان ممنوع اعلام می‌شوند، سالانه ۳۰ درصد از مردم کشورهای صنعتی از طریق مصرف غذای آلوده به میکروب بیمار می‌شوند و بررسی‌های صورت گرفته نشان می‌دهد جهش زایی و سرطان زایی از عوارضی است که در اثر مصرف غذای نا ایمن به انسان منتقل می‌شود.

وی گفت: پیشگیری از شیوع بیماری‌های مزمن و سالم سازی غذایی را در دستور کار داریم و معتقدیم در این صورت هزینه‌های دولت در بخش سلامت شهروندان کاهش خواهد یافت.

استاندار تهران گفت: باید بتوانیم دستگاه‌های شناسایی آلاینده‌ها در صنایع غذایی را متمرکز کنیم و در همان فرآیند ابتدایی تولید از آلودگی غذایی پیشگیری کنیم.

دکمه بازگشت به بالا