تاریخ انتشار : سه شنبه 3 مهر 1397 - 12:08
کد خبر : 7219

همکاری قوی چین و روسیه در برابر تهدیدات اقتصادی آمریکا

همکاری قوی چین و روسیه در برابر تهدیدات اقتصادی آمریکا

به گزارش دانشجو، «فوزینگ» قائم مقام وزیر بازرگانی چین اعلام کرد: چین و روسیه می‌توانند با همکاری همدیگر بر عواقب فشار‌های تحریمی و جنگ تعرفه‌ای آمریکا فائق آیند. این مقام رسمی چین در یک کنفرانس خبری اعلام کرد، چین و روسیه چارچوبی را برای همکاری موفقیت‌آمیز با یکدیگر طراحی کرده‌اند. اقتصاد دو کشور راجع به

به گزارش دانشجو، «فوزینگ» قائم مقام وزیر بازرگانی چین اعلام کرد: چین و روسیه می‌توانند با همکاری همدیگر بر عواقب فشار‌های تحریمی و جنگ تعرفه‌ای آمریکا فائق آیند.

این مقام رسمی چین در یک کنفرانس خبری اعلام کرد، چین و روسیه چارچوبی را برای همکاری موفقیت‌آمیز با یکدیگر طراحی کرده‌اند. اقتصاد دو کشور راجع به این مسئله به همدیگر کمک خواهند کرد و با تلاش دو کشور انتظار دارند که به مسائل و مشکلاتی که در رابطه با آمریکا پیش آمده است غالب شوند.

روز دوشنبه آمریکا تعرفه‌ای ۱۰ درصد روی کالا‌های وارداتی از چین اعمال کرد که ارزش آن حدود ۲۰۰ میلیارد دلار تخمین زده می‌شد. آمریکا گفته است که از اول ژانویه ۲۰۱۹ این تعرفه‌ها به ۲۵ درصد افزایش خواهد یافت.

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا همچنین گفته است در صورتی که چین بخواهد اقداماتی تلافی‌جویانه انجام دهد، ۲۶۷ میلیارد دلار کالا هم آماده اعمال تعرفه است.

به گزارش فارس، آمریکا چندین ماه است که جنگ تعرفه‌ای را علیه چین آغاز کرده، ابتدا تعرفه‌ها روی فولاد و آلومینیوم آغاز شد و پس از آن روی کالا‌های بیشتر چین تعرفه‌گذاری شد، البته چین هم پاسخ این تعرفه‌ها را داده است. آخرین دور تعرفه‌گذاری آمریکا دوشنبه گذشته روی ۲۰۰ میلیارد دلار کالای چینی بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.