تاریخ انتشار : شنبه 10 شهریور 1397 - 11:36
کد خبر : 6399

قدرت خرید مزد بگیران ۳۰درصد کاهش یافت

قدرت خرید مزد بگیران ۳۰درصد کاهش یافت

جمشید انصاری با اشاره به مشکلات اخیر اقتصادی در کشور و کاهش ارزش پول ملی اظهار کرد: در شرایط حاضر قدرت خرید مزدبگیران بیشتر از بقیه اقشار کاهش یافته است، تفاوتی ندارد که این مزدبگیران، کارمندان دولت باشند یا کارگران و بازنشستگانی که دریافتی ثابتی دارند. رییس سازمان اداری و استخدامی کشور تاکید کرد: اگر

جمشید انصاری با اشاره به مشکلات اخیر اقتصادی در کشور و کاهش ارزش پول ملی اظهار کرد: در شرایط حاضر قدرت خرید مزدبگیران بیشتر از بقیه اقشار کاهش یافته است، تفاوتی ندارد که این مزدبگیران، کارمندان دولت باشند یا کارگران و بازنشستگانی که دریافتی ثابتی دارند.

رییس سازمان اداری و استخدامی کشور تاکید کرد: اگر در این شرایط همدلی و همراهی کارکنان دولت نباشد، نمی‌توانیم امیدی به پیشبرد باورمندانه برنامه‌های توسعه و حل مشکلات مردم داشته باشیم. دولت باید راه همدل و همراه کردن کارکنان خود را – به ویژه در راستای ارتقای قدرت خرید آنها – در پیش بگیرد و این کار را با همکاری نهادهای دیگر و شرکای اجتماعی‌اش برای کارگران و بازنشستگان نیز انجام دهد.

وی با بیان این که باید چنین نگاهی درباره مجموعه نیروی کار کشور وجود داشته باشد، یادآور شد: محاسبات و برآوردهای اولیه نشان می‌دهد که در خوش بینانه‌ترین حالت قدرت خرید مزدبگیران ما بیش از ۳۰ درصد کاهش یافته و باید اقدام لازم در این رابطه انجام دهیم.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: هفته دولت فرصت مناسبی است که بیش از هر زمان دیگری به کارکنان دولت و نقش و جایگاه نیروی انسانی آن در توسعه کشور پرداخته شود درحالی که در این دوره بیشتر به عملکرد دولت پرداخته می شود؛ یعنی ما پروژه هایی را بهره برداری می کنیم و گزارش هایی تهیه می کنیم که در یک سال گذشته چه کارهایی انجام داده ایم. البته این اقدام مناسبی است که فرصتی را فراهم می کند تا چنین مسائلی مطرح شود و به یک سنت تبدیل شده است.

وی تصریح کرد: در دو مقطع هفته دولت و دهه مبارک فجر عملکرد قوه مجریه به مردم ارائه می شود اما همان طور که در دهه مبارک فجر به انقلاب و انقلابیون می پردازیم لازم است که در هفته دولت نیز به نیروی انسانی دولت که سرمایه اصلی آن و در واقع بخشی از سرمایه اجتماعی کشور است توجه کنیم.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.