تاریخ انتشار : دوشنبه 8 مرداد 1397 - 9:36
کد خبر : 4851

قیمت جهانی نفت امروز ۱۳۹۷/۰۵/۰۸ | نفت آمریکا گران شد

قیمت جهانی نفت امروز ۱۳۹۷/۰۵/۰۸ | نفت آمریکا گران شد

قیمت نفت برنت پس از افزایش هفتگی ۱.۷ درصدی در هفته گذشته که اولین افزایش در طی ۴ هفته گذشته بود، امروز ۵ سنت کاهش داشت و به ۷۴ دلار و ۲۴ سنت رسید. به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، در حالی که تبعات ناشی از تنش های تجاری بر بازارهای جهان سایه افکنده

قیمت نفت برنت پس از افزایش هفتگی ۱.۷ درصدی در هفته گذشته که اولین افزایش در طی ۴ هفته گذشته بود، امروز ۵ سنت کاهش داشت و به ۷۴ دلار و ۲۴ سنت رسید.

به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، در حالی که تبعات ناشی از تنش های تجاری بر بازارهای جهان سایه افکنده است، قیمت نفت امروز با افت و خیز همراه بود، به نحوی که نفت خام آمریکا پس از ۴ هفته کاهش امروز افزایش داشت و نفت برنت هفته را با کاهش آغاز کرد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت خام آمریکا امروز با ۱۵ سنت، معادل ۰.۲ درصد افزایش به ۶۸ دلار و ۸۴ سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت روز جمعه ۱.۳ درصد کاهش یافته بود.

قیمت نفت برنت هم پس از افزایش هفتگی ۱.۷ درصدی در هفته گذشته که اولین افزایش در طی ۴ هفته گذشته بود، امروز ۵ سنت کاهش داشت و به ۷۴ دلار و ۲۴ سنت رسید.

اقتصاد آمریکا در سه ماهه دوم امسال سریعترین رشد را در طی نزدیک به ۴ سال اخیر پشت سر گذاشته، اما به رغم کاهش تنش های تجاری میان آمریکا و اتحادیه اروپا، تنش تجاری میان واشنگتن و پکن همچنان بالاست.

استفن اینز، تحلیلگر بازار نفت در این باره گفت: «نگرانی ها در مورد جنگ تجاری آمریکا و چین همچنان بر قیمت ها سایه افکنده، در حالی که توقف صادرات نفت عربستان از طریق تنگه باب المندب در دریای سرخ ظاهرا نتوانسته قیمت ها را تقویت کند.»

پس از آنکه هفته گذشته حوثی های یمن به دو کشتی عربستان در تنگه باب المندب حمله کردند، عربستان اعلام کرد، ارسال محموله های نفتی خود از طریق این تنگه که یکی از مهمترین مسیرهای تانکری جهان است را متوقف می کند.

آمارهای منتشر شده نشان می دهد، شرکت های انرژی آمریکایی در هفته منتهی به ۲۷ جولای، ۳ سکو را به کل سکوهای حفاری نفتی خود اضافه کرده اند. این اولین افزایش در طی ۳ هفته گذشته است.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.