تاریخ انتشار : شنبه 6 مرداد 1397 - 11:08
کد خبر : 4731

قیمت جهانی نفت امروز ۱۳۹۷/۰۵/۰۶

قیمت جهانی نفت امروز ۱۳۹۷/۰۵/۰۶

قیمت هر بشکه نفت برنت در پایان معاملات دیروز با ۲۵ سنت کاهش به ۷۴ دلار و ۲۹ سنت رسید. به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، به دنبال کاهش شاخص ها در بازار بورس آمریکا قیمت نفت روز جمعه کاهش داشت، اما به دلیل کاهش تنش های تجاری و تعطیلی موقت ارسال نفت عربستان

قیمت هر بشکه نفت برنت در پایان معاملات دیروز با ۲۵ سنت کاهش به ۷۴ دلار و ۲۹ سنت رسید.

به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، به دنبال کاهش شاخص ها در بازار بورس آمریکا قیمت نفت روز جمعه کاهش داشت، اما به دلیل کاهش تنش های تجاری و تعطیلی موقت ارسال نفت عربستان از تنگه باب المندب، قیمت نفت برنت رشد هفتگی را تجربه کرد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت در پایان معاملات دیروز با ۲۵ سنت کاهش به ۷۴ دلار و ۲۹ سنت رسید، اما افزایش هفتگی ۱.۸ درصدی را تجربه کرد که اولین افزایش در طی ۴ هفته گذشته بود.

قیمت نفت خام آمریکا نیز در پایان معاملات دیروز با ۲۹ سنت کاهش به ۶۸ دلار و ۶۹ سنت رسید و چهارمین کاهش هفتگی متوالی را که حدود ۲.۴ درصد بود تجربه کرد.

فیلیپ استریبل، تحلیلگر بازار نفت گفت: «افت شاخص ها در بورس آمریکا می تواند نشان دهنده افت رشد اقتصاد آمریکا باشد و این بر مصرف نفت تاثیر منفی خواهد داشت.»

بازار نفت توجه چندانی به آمارهای منتشر شده از سوی دولت آمریکا نداشت که نشان داد اقتصاد این کشور در سه ماهه دوم سال با سریعترین نرخ در طی حدود ۴ سال گذشته رشد کرده است.

فیل فلین، تحلیلگر بازار نفت گفت: «این آماری امیدوارکننده بود که نشان داد تقاضا برای انرژی تا پایان سال بالا خواهد بود.»

شرکت های انرژی آمریکایی در هفته منتهی به ۲۷ جولای برای اولین بار در طی ۳ هفته گذشته، ۳ سکو را به تعداد سکوهای حفاری نفتی خود اضافه کردند.

الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه گفت، بازار همچنان وضعیتی شکننده دارد و به اظهارات شفاهی واکنش نشان می دهد. وی افزود، ریسک های مربوط به تحریم های آمریکا علیه ایران تاثیر خود را بر بازار گذاشته است.

نواک گفت، اوپک و متحدانش گزینه افزایش بیش از یک میلیون بشکه ای تولید نفت را مورد بحث قرار نداده اند.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.