تاریخ انتشار : سه شنبه 28 دی 1400 - 9:47
کد خبر : 43640

سود تولیدات ما نصیب استان‌های همجوار می‌شود/ زنجیره ارزش را جدی نمی‌گیریم

سود تولیدات ما نصیب استان‌های همجوار می‌شود/ زنجیره ارزش را جدی نمی‌گیریم
فرماندار شهرستان کلاله با اشاره به اینکه نباید به خام فروشی محصولات کشاورزی ادامه دهیم، گفت: متاسفانه سود اصلی از تولیدات ما را استانهای همجوار با فرآوری محصولات استان گلستان می برند.

به گزارش جیب نیوزفرهاد شیبک در نشست مشترک با مدیرعامل شهرک های صنعتی استان گلستان و صاحبان زمین های طرح توسعه ناحیه صنعتی دهنه شهرستان کلاله با اشاره به ضرورت ایجاد شتاب در توسعه این شهرستان و فعالیت های صنعتی، اظهار کرد: ظرفیت های شهرستان کلاله باید با کمک مردم و مدیران به شکل مطلوبی به منصه ظهور رسیده و در مسیر توسعه شهرستان قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه توسعه زیرساخت های صنعتی موجب ایجاد اشتغال در شهرستان خواهد شد، افزود: ما باید ضمن تحقق رشد حدود ۸ درصدی که دستور استاندار گلستان است بتوانیم این رشد و پیشرفت را به صورت ملموس در زندگی مردم بیاوریم.

فرماندار کلاله با تاکید بر اینکه شهرستان کلاله بهترین تولید کننده گندم و غلات در سطح کشور است، خاطرنشان کرد: آنچه برای همه ما تاسف بار است خام فروشی محصولات کشاورزان منطقه و عملا هدر دادن زحمات مردم سخت کوش شهرمان است.

شیبک با اشاره به اینکه توسعه زیرساخت های صنعتی و توجه به صنایع تبدیلی و تکمیلی می تواند زنجیره ارزشی و ارزش افزوده برای شهرستان ما بوجود آورد، ادامه داد: به دلیل عدم توجه به این مساله باعث شده تا متاسفانه سود تولیدات ما را استان های همجوار می برند.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر شغل اغلب مردم شهرستان کلاله کشاورزی و اشتغال فصلی و مقطعی است، تصریح کرد: وظیفه و رسالت ما امروز این است که شرایطی را ایجاد کنیم تا اشتغال پایدار برای جوانان ما بوجود آمده و این مهم زمینه ساز توسعه پایدار نیز خواهد شد.

فرماندار شهرستان کلاله با اشاره به اینکه راه ایجاد اشتغال در شهرستان ایجاد و توسعه زیرساخت های صنعتی و جذب سرمایه گذار در منطقه است، افزود: انتظار ما از مردم و کشاورزان عزیز، همکاری با شرکت شهرک های صنعتی می باشد تا ضمن جذب اعتبارات، شاهد توسعه شهرک و جذب صنعتگران در منطقه باشیم.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.