تاریخ انتشار : سه شنبه 28 دی 1400 - 8:34
کد خبر : 43617

رقابت دیدنی و بسیار نزدیک پورشه پانامرا با مرسدس ایی۶۳/ مصرف باورنکردنی خودروی ۶۸۰ اسب بخاری! (+فیلم)

رقابت دیدنی و بسیار نزدیک پورشه پانامرا با مرسدس ایی۶۳/ مصرف باورنکردنی خودروی ۶۸۰ اسب بخاری! (+فیلم)
در این رقابت مرسدس عملکرد بسیار مطلوبی را به نمایش می گذارد. با توجه به عدم حضور موتور الکتریکی در مرسدس و اسب بخار کمتر می توان ارزش و کیفیت عملکرد مجموعه پیشرانه را در ثبت رکوردهای مورد اشاره احساس کرد.

به گزارش جیب نیوزدرگ یکی از جذاب ترین مسابقات خودرویی است که در زمان کوتاهی نتیجه را پیش روی مخاطبان خود قرار می دهد! تا کنون درگ های جذابی را در گروه خودروی عصر ایران مورد بررسی قرار داده ایم که جدیدترین آن به رقابت یک بنز ۴ سیلندر و ب ام و ۶ سیلندر با برتری وزنی برای مرسدس مربوط می شود که جزئیاتش اینجا در دسترس قرار دارد.

امروز نیز سراغ دو آلمانی دیگر می رویم که یک سمت خط پورشه پانامرا توربو اس ایی-هیبرید اسپرت توریزمو قرار دارد. این پورشه با نام طولانی از پیشرانه ۸ سیلندر ۴ لیتری در همراهی موتور الکتریکی ۱۳۴ اسب بخاری با مجموع خروجی ۶۸۵ اسب بخار و گشتاور ۸۵۰ نیوتن متر استفاده می کند.

در سمت دیگر خط شروع، نماینده ای از مرسدس بنز قرار گرفته که دقیق تر بگوئیم مدل ایی۶۳ اس ۴ماتیک استیت است. در این مرسدس از پیشرانه ۸ سیلندر ۴ لیتری توربودوقلو با ۶۱۲ اسب بخار خروجی و گشتاور ۸۵۰ نیوتن متر استفاده شده است.

همانطور که در فیلم مشاهده می کنید؛ رکورد ثبت شده برای پورشه در درگ ۱۱٫۱ ثانیه و رکورد مرسدس ۱۱٫۳ ثانیه است.

شاخص صفر تا ۱۰۰ کیلومتر برساعت پورشه ۳٫۲ ثانیه و شاخص مذکور برای مرسدس برابر با ۳٫۵ ثانیه است. در این رقابت مرسدس عملکرد بسیار مطلوبی را به نمایش می گذارد.

با توجه به عدم حضور موتور الکتریکی در مرسدس و اسب بخار کمتر می توان ارزش و کیفیت عملکرد مجموعه پیشرانه را در ثبت رکوردهای مورد اشاره احساس کرد.

شاخص مصرف سوخت در حالت ترکیبی برای پورشه برابر با ۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر و برای مرسدس بنز برابر با ۱۳ لیتر است. این تفاوت بسیار زیاد نیز می تواند اهمیت و یا بهتر بگوئیم ارزش یک خودروی هیبریدی را به نمایش بگذارد.

 

منبع: عصر ایران

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.