تاریخ انتشار : یکشنبه 26 دی 1400 - 21:50
کد خبر : 43544

اشتغال ۳ هزار متخصص در شرکت‌های تاسیس شده توسط کارآفرینان ایرانی خارج از کشور

اشتغال ۳ هزار متخصص در شرکت‌های تاسیس شده توسط کارآفرینان ایرانی خارج از کشور
حمایت از بازگشت کارآفرینان ایرانی خارج از کشور و استفاده از ظرفیت آنها، آثار قابل توجهی در توسعه علمی کشور دارد و دانش و تخصص این افراد را به نیازهای داخلی پیوند می‌زند، به طوری‌که تاکنون سه هزار متخصص در شرکت‌های تاسیس شده توسط کارآفرینان ایرانی خارج از کشور مشغول به کار شده‌اند.

به گزارش جیب نیوزعلی حسینی، معاون روابط علمی و سرمایه انسانی مرکز تعاملات بین الملل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری درباره استفاده از توان و ظرفیت این افراد در داخل کشور، گفت: با اجرای این برنامه تلاش کردیم به شکل پلت‌فرمی؛ حامی متخصصان و کارآفرینان ایرانی در هر جای دنیا باشیم و خدمات مادی و معنوی چون ارائه مشاوره، کمک به دریافت مجوزها، معرفی به سرمایه‌گذاران و غیره را به آنها ارائه کنیم. این کار به آنها کمک می‌کند تا ایده خود را با سرعت و اطمینان بیشتری به محصول تبدیل کنند.

وی افزود: بسیاری از متخصصان ایرانی خارج از کشور قصد راه‌اندازی شرکت یا استارت‌آپ در داخل ایران دارند که ابتدا آنها را با زیست بوم فناوری و نوآوری کشور آشنا و سپس به عنوان پل ارتباطی میان این افراد با پارک‌های فناوری، مراکز رشد و کارخانجات نوآوری عمل می‌کنیم تا آنها بتوانند مجموعه دانش‌بنیان خود را ایجاد کنند.

به گفته حسینی، بیشتر شرکت‌ها و استارت‌آپ‌های ایجاد شده در حوزه‌های فناورانه‌ای چون هوش مصنوعی، آی‌سی‌تی، نانوفناوری و زیست‌فناوری فعالیت می‌کنند و برخی از این مجموعه‌ها بسیار بزرگ هستند و درآمدهای بالایی دارند.

وی همچنین گفت: این شرکت‌ها توانستند برای سه هزار نفر از متخصصان کشور اشتغال ایجاد کنند و روند توسعه فناورانه ایران را شتاب دهند.

به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، برنامه همکاری با متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور با هدف انتقال دانش، تجربه و ایده‌های فناورانه به داخل توسط مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و با همکاری دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها، پارک‌های علم و فناوری، شرکت‌های فناور و مراکز رشد و نوآوری منتخب کشور اجرا می‌شود. چند سالی است که با اجرای این برنامه، شرایط مناسبی برای استفاده از توانمندی و ظرفیت این افراد در داخل کشور فراهم و تاکنون به همکاری بیش از ۲۴۰۰ نفر با مراکز علمی و صنعتی داخل کشور و ایجاد ۳۰۰ استارت‌آپ و شرکت دانش‌بنیان منجر شده است.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.