تاریخ انتشار : سه شنبه 21 دی 1400 - 9:19
کد خبر : 43171

انسداد ۳۴۰ حلقه چاه غیرمجاز در گلستان/ مبارزه با آبخوان‌خواری ادامه دارد

انسداد ۳۴۰ حلقه چاه غیرمجاز در گلستان/ مبارزه با آبخوان‌خواری ادامه دارد
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان با ابراز تاسف از حفر چاههای غیرمجاز آب در سطح استان، گفت: از ابتدای سال تاکنون ۳۴۰ چاه غیر مجاز در استان گلستان پر و مسلوب المنفعه شده است.

به گزارش جیب نیوزمهندس سید محسن حسینی  در گفت و گو با ایسنا با اشاره به اینکه نجات آب باید دغدغه همه افراد جامعه باشد، اظهار کرد: منابع آب متعلق به همه نسل هاست و باید با نگاهی ملی و اعتقادی در اندیشه حراست از منابع آب و بهره وری در استفاده از این منابع باشیم.

وی با ابراز تاسف از حفر چاههای غیرمجاز در سطح استان گلستان، افزود: در راستای برخورد با این پدیده طی ۹ ماه نخست سال جاری بالغ بر ۳۴۰ حلقه چاه غیرمجاز در استان را مسدود و مسلوب المنفعه کرده ایم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان با بیان اینکه این اقدام در راستای حفاظت از منابع آبی و صیانت از منافع دارندگان چاه مجاز، توسط ادارات منابع آب شهرستانها و با همکاری و نظارت دادستانی و نیروی انتظامی صورت پذیرفت، افزود: یکی از منابع مهم و کمیاب استان، منابع آبی است که حفاظت از آن‌ عزم جدی را می‌طلبد و وجود چاه‌های غیرمجاز و برداشت بی‌رویه از آن‌ها مشکل بزرگی است که هم آبخوانها را مورد تهدید قرار داده و هم منافع دارندگان چاه مجاز که در زمینه های اقتصادی سرمایه گذاری کرده اند را با مشکلات اساسی مواجه می کند.

حسینی بر ضرورت مقابله جدی و مداوم با آبخوان خواری تاکید کرد و گفت: همچنین با توجه به کاهش بارش ها در سال جاری و تداوم خشکسالی، لازم است حتی برداشت آب از چاه‌های مجاز هم بیشتر کنترل شده تا بیشتر از مجوز صادره برداشت صورت نگیرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: آبخوان‌خواری توسط چاه‌های غیرمجاز یکی از عوامل اصلی اختلال در تعادل منابع و مصارف آب زیرزمینی است که مقابله با آن از ضروری ترین اولویت های ماست.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.