تاریخ انتشار : دوشنبه 20 دی 1400 - 22:26
کد خبر : 43107

سهم واردات در بازار شوفاژ چقدر است؟

سهم واردات در بازار شوفاژ چقدر است؟
رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم شوفاژ و تهویه مطبوع از افزایش متوسط ۱۳تا ۱۴ درصدی قیمت شوفاژ نسبت به سال گذشته و رکود در بازار این کالا خبر داد و گفت که سهم واردات در بازار شوفاژ کمتر از ۵ درصد است.

به گزارش جیب نیوزمحمد باقری معتمد در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه عمده لوازم شوفاژ در ایران تولید می‌شود، اظهار کرد: این لوازم شامل دیگ چدنی و فولادی، رادیاتور، پمپ، پکیج، شیرآلات رادیاتور و سایر لوازم تکمیلی موتورخانه هاست که در داخل تولید می‌شود.

وی در ادامه از افزایش متوسط ۱۳ تا ۱۴ درصدی قیمت شوفاژ نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: در حال حاضر در این بازار عرضه بیشتر از تقاضا و زمان مناسبی برای خرید است.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم شوفاژ در ادامه در پاسخ به سوالی درباره میزان واردات در این بخش اظهار کرد: واردات در این حوزه خیلی کم است و هم به لحاظ مقداری و هم به لحاظ ریالی کمتر از پنج درصد بازار را تشکیل می‌دهد.

معتمد در پایان مشکل اصلی این صنف را رکود عنوان کرد و گفت: با توجه به راکد بود ساخت مسکن، وضعیت صنعت شوفاژ هم راکد است و اعضای صنعت با حداقل سود کالاهای خود را عرضه می‌کنند. از طرف دیگر این کالاها در انتهای تکمیل ساختمان خریداری می‌شود، بنابراین در صورت ایجاد رونق احتمالی باز هم طول می‌کشد تا این رونق به صنف شوفاژ برسد.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.