امیرآبادی: همراهی دولت و مجلس منجر به حل مشکلات مردم در بودجه می‌شود

به گزارش جیب نیوزاحمد امیرآبادی فراهانی در جلسه علنی امروز (یکشنبه) به عنوان موافق کلیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ با قدردانی از رئیس جمهور برای حضور در مجلس اظهار کرد: حضور چند باره رئیس جمهور در مجلس سابقه نداشته است ما در سال‌های قبل مشاهده کردیم که رئیس جمهور قبل در مجلس حضور پیدا نمی‌کرد این جای تقدیر و تشکر دارد که عزم دولت را برای حل مشکلات مردم نشان می‌دهد.

وی با بیان این‌که قطعا مشکلاتی در جزییات بودجه وجود دارد اظهار کرد: سالها قبل که در کمیسیون تلفیق حضور داشتم معمولا کمیسیون تلفیق با کمک دولت نقایص را برطرف می‌کرد معمولا کمیسیون تلفیق در طول بررسی جلسات وظایفی را برای حل مشکلات برعهده دارد کما این‌که در این دوره هم رئیس جمهور اشاره داشت که آقای میرکاظمی و همکارانش در کمیسیون تلفیق برای رفع مشکلات بودجه خواهند بود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: طبق تجارب قبلی اگر ما به کلیات بودجه رای ندهیم برگشت بودجه به دولت به معنای  رخ دادن اتفاق خاصی نیست و باز هم این تلفیق و مجلس شورای اسلامی است که نواقص را برطرف می‌کند لذا با همراهی و همدلی بین مجلس و دولت بودجه به گونه‌ای تصویب می‌شود که نتیجه آن حل مشکلات مردم خواهد بود از نمایندگان درخواست دارم از دو ماه باقی‌مانده تا پایان سال برای رفع ایرادات بودجه و در نتیجه حل مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم استفاده کنند.

امیرآبادی با اشاره به اظهارات نمایندگان مخالف کلیات گفت: دغدغه نمایندگان دغدغه مردم است آنها به دنبال اصلاح بودجه هستند دولت همراه مجلس شورای اسلامی است می‌توانیم بودجه را در مجلس اصلاح کنیم.

نوشته های مشابه

وی مسئولیت‌پذیری استان‌ها و مقام‌های استانی را از جمله نکات مثبت بودجه برشمرد و اظهار کرد: در بودجه صندوق عدالت و پیشرفت استان پیش بینی شده که می‌تواند منابع بانکی را در اختیار همان استان‌ها قرار دهد. همچنین عدالت محوری و نزدیک شدن به شاخص‌های توسعه نیز در بودجه پیش بینی شده است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که دولت تراز منفی عملیاتی را کاهش داده است، گفت: تراز منفی  عملیاتی ۴۶۴ همت بود که دولت آن را به ۳۰۰ همت رساند یعنی ۱۶۴ همت تراز منفی کم شده است.

وی با اشاره به موضوع ارز ترجیحی بیان کرد: نمایندگان نگران هستند که با حذف ارز ترجیحی گرانی و افزایش قیمت‌ها رخ دهد باید به مجلس شورای اسلامی اطمینان داده شود که برنامه ریزی به چه صورت پیش می‌رود .

وی در پایان اظهار کرد: دولت در بودجه توجهی به بازار سرمایه و بورس داشته ۶۰۰۰ میلیارد تومان برای صندوق تثبیت بازار سرمایه در نظر گرفته شده است.

 

منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا