تاریخ انتشار : سه شنبه 7 دی 1400 - 10:45
کد خبر : 42231

توقف روند افزایشی قیمت طلا

توقف روند افزایشی قیمت طلا
قیمت طلا در معاملات روز سه شنبه بازار جهانی با کاهش نگرانی‌ها نسبت به شیوع واریانت اُمیکرون ویروس کرونا و فروش بهتر از حد مطلوب خرده فروشی آمریکا که ریسک پذیری را بهبود بخشید، با کاهش روبرو شد.

به گزارش جیب نیوز بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد کاهش، به ۱۸۰۹ دلار و ۶۸ سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز دوشنبه به بالاترین حد از ۱۷ دسامبر صعود کرده بود.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۱ درصد افزایش، به ۱۸۱۰ دلار و ۹۰ سنت رسید.

به گفته استفن اینس، از شرکت مدیریت دارایی SPI، حضور چندانی در بازار وجود ندارد. آنچه روند افزایشی طلا را محدود می‌کند نرخهای واقعی هستند که ممکن است افزایش پیدا کنند زیرا اقتصاد از وقفه‌ای که بر اثر نگرانی از شیوع اُمیکرون پیدا کرده بود، بهبود می یابد.

بازارهای سهام آسیایی رکوردزنی وال استریت را دنبال کرده و در معاملات روز جاری صعودی شدند در حالی که ین ژاپن به عنوان دارایی امن جذابیت خود را از دست داد زیرا معامله گران در ارزهای پرریسک و دارایی‌هایی مانند سهام ماندند.

قیمت نفت تحت تاثیر انتظارات برای محدود بودن تاثیر اُمیکرون بر تقاضای جهانی صعود کرد.

دلار که یک دارایی امن شناخته می شود نزدیک به کف بازه معاملات اخیرش ماند و جذابیت طلا را برای خریداران غیرآمریکایی حفظ کرد. به گفته تحلیلگران، قیمت طلا هفته جاری در بازه محدودی خواهد ماند.

بر اساس گزارش رویترز، بازده اوراق خزانه دو ساله که به انتظارات نرخ بهره بسیار حساس است،  در توکیو به بالاترین حد ۲۲ ماه اخیر صعود کرد و هزینه نگهداری طلا که دارایی بدون بازدهی است را افزایش داد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد کاهش، به ۲۲ دلار و ۹۹ سنت رسید. بهای هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد کاهش، ۹۶۸ دلار و ۱۴ سنت معامله شد. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۹ درصد کاهش، در ۱۹۵۲ دلار و پنج سنت ایستاد.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.