تاریخ انتشار : شنبه 13 آذر 1400 - 8:00
کد خبر : 40435

ماشین نظامی روس بدون هیچگونه سلاح گرم!(+عکس و فیلم)

ماشین نظامی روس بدون هیچگونه سلاح گرم!(+عکس و فیلم)
پرده های دود به طور معمول توسط پیاده نظام برای پنهان کردن حرکت خود در مناطقی که آتش دشمن وجود دارد، استفاده می شود.

به گزارش جیب نیوز“پرده دود” یک تاکتیک نظامی است و در واقع دودی است که برای پنهان کردن حرکت یا مکان واحدهای نظامی مانند پیاده نظام، تانک ها، هواپیماها یا کشتی ها از دید نیروهای دشمن استفاده می شود.

پرده دود

پرده های دود به طور معمول از یک محفظه، مانند نارنجک دودزا، آزاد شده یا توسط یک وسیله نقلیه مانند تانک یا کشتی جنگی تولید می شوند.

در شرایطی که پرده های دود در ابتدا برای پنهان کردن حرکت واحدهای نظامی از دید نیروهای دشمن استفاده می شد، امروزه به واسطه پیشرفت فناوری در اشکال جدیدی نیز بکار گرفته می شوند. آنها می توانند در طیف فروسرخ و همچنین طیف نور مرئی برای جلوگیری از تشخیص توسط حسگرهای فروسرخ استفاده شده و همچنین در شکل فوق متراکم برای مسدود کردن پرتوهای لیزری دستگاه های فاصله یاب یا تعیین کننده هدف نیروهای دشمن بکار گرفته شوند.

پرده دود

برای تولید پرده های دود از مواد مختلفی استفاده می شود که از آن جمله می توان به کلرید روی، کلروسولفوریک اسید، تیتانیم تتراکلرید، فسفر، سولفونیک اسید و رنگ ها اشاره کرد.

پرده های دود به طور معمول توسط پیاده نظام برای پنهان کردن حرکت خود در مناطقی که آتش دشمن وجود دارد، استفاده می شود. همچنین، آنها می توانند توسط وسایل نقلیه زرهی، مانند تانک ها برای پنهان کردن حرکت خود و از بین بردن دید نیروهای دشمن هنگام حمله یا عقب نشینی استفاده شود. نیروهای نظامی دریایی نیز از تاکتیک پرده های دود استفاده می کنند.

پرده دود

استفاده از پرده های دود یکی از تاکتیک هایی است که ارتش روسیه در مانورها و تمرینات نظامی خود به آن توجه دارد. در همین راستا، چند نمونه خودرو مخصوص ایجاد پرده های دود توسط ارتش روسیه توسعه داده شده اند.

خودرو تی‌دی‌ای-۳ یکی از گزینه های شناخته شده ارتش روسیه برای تولید پرده های دود و ایجاد لایه ای محافظ برای ایجاد سردرگمی و از بین بردن دید نیروهای دشمن است. این خودرو نسبت به نمونه های قبلی خود از نظر خروجی دود، سرعت تولید و منطقه پوشش‌دهی دو تا سه برابر بهتر عمل می کند.

ذرات معلق پیچیده ای که توسط این خودرو در هوا پخش می شوند می توانند نیروهای خودی را هم از دید و هم نظارت راداری نیروهای دشمن پنهان کنند.

این خودرو به یک پیشرانه جت مجهز است که پرده دود متراکمی را تولید کرده و نیروهای خودی را از دید دستگاه های نظارتی و دوربین های فروسرخ نیروهای دشمن پنهان می کند.

خودرو تی‌دی‌ای-۳ توانایی تولید پرده های دود افقی و عمودی را دارد. پرده های دود عمودی می توانند به پنهان کردن پل ها و تاسیسات بزرگ دیگر کمک کنند.

این خودرو دارای یک کنسول کنترل از راه دور است و خدمه مورد نیاز برای اداره کردن آن فقط دو نفر است.

پرده دود

پرده دود

پرده دود

پرده دود

پرده دود

پرده دود

پرده دود

پرده دود

پرده دود

 

منبع: عصر ایران

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.