تاریخ انتشار : چهارشنبه 10 آذر 1400 - 19:47
کد خبر : 40371
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای مهم‌ترین موضوع وزارت ICT در دولت سیزدهم چیست؟ بسته هستند

مهم‌ترین موضوع وزارت ICT در دولت سیزدهم چیست؟

مهم‌ترین موضوع وزارت ICT در دولت سیزدهم چیست؟
مهم‌ترین موضوع وزارت ICT در دولت سیزدهم چیست؟

به گزارش جیب نیوزمحمد خوانساری- معاون وزیر ارتباطات در وبینار پنجمین همایش ملی پیشرفت‌های معماری سازمانی با تاکید بر محور «معماری سازمانی پیشران ارایه خدمات الکترونیکی هوشمند و یکپارچه بر بستر شبکه ملی اطلاعات» بیان کرد: شبکه ملی اطلاعات، مهم‌ترین موضوع وزارت ICT در دولت سیزدهم است و معماری سازمانی به عنوان پیشران خدمات الکترونیکی هوشمند بر بستر شبکه ملی اطلاعات است که باید از جنبه فناورانه و کاربردی در کشور توسعه یابد. معماری سازمانی، راهکاری موفق و تجربه شده برای ایجاد تعامل‌پذیری، ارایه خدمات مطلوب و یکپارچه به شهروندان است و کارآمدی ساختار و فرآیندها در سازمان‌های ارایه‌دهنده خدمت را به دنبال دارد.

وی درباره اقدامات انجام‌شده در راستای اجرای دولت الکترونیکی توسط سازمان فناوری اطلاعات گفت: نظام تایید هویت شامل سامانه سماوا و پایگاه‌های اطلاعاتی پایه هویتی و نیز ایجاد زیرساخت‌های فنی اعم از شبکه ملی اطلاعات و زیرشبکه‌های دستگاهی، چارچوب ملی معاری سازمانی، مرکز ملی تبادل اطلاعات، چارچوب ملی تعامل‌پذیری و مرکز داده دولت است که زیرساخت‌های یاد شده به منظور تحول آفرینی دستگاه‌های اجرایی در ارایه خدمات فناوری اطلاعات بمثابه پیشران خدمات دستگاه‌های اجرایی است.

طبق اعلام سازمان فناوری اطلاعات، به گفته او در همین راستا سازمان، درگاه‌های دسترسی نیز ایجاد کرده است که می‌توان در میان اهم آنها به پیام ایران، کارپوشه ملی ایرانیان، سکوی دولت همراه، درگاه داده‌های باز، پنجره واحد صدور مجوزهای کسب‌وکار، پنجره واحد مدیریت زمین، درگاه خدمات دولت هوشمند و درگاه خدمات دستگاه‌های اجرایی اشاره کرد.

رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران، تصریح کرد: معماری سازمانی پیش نیاز ارایه خدمات الکترونیکی کارا و اثربخش است که نیازمند گذار از چهار مرحله‌ی شناسایی خدمات و مدل‌سازی فرآیندها، انطباق خدمات و فرآیندها با قوانین و مقررات مربوطه، بازمهندسی خدمات و فرآیندها و نیر ایجاد سکوی نرم‌افزاری و درگاه‌های دسترسی است. در این میان، راهکارهای نیل به معماری سازمانی در حرکت به سمت تحول دیجیتالی مبتنی بر خودکارسازی همه چیز، ایجاد تشکیلات چابک، فناوری‌های مدرن و تغییر نگرش از پروژه به پلتفرم است.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.