تاریخ انتشار : شنبه 9 تیر 1397 - 14:15
کد خبر : 3294

کشف دلار تقلبی در بازار سیاه

کشف دلار تقلبی در بازار سیاه

دبیر کمیسیون قاچاق کالا و مواد مخدر گفت: ۱۴۶ هزار دلار تقلبی کشف شد که از مسیر شبکه‌های مجازی و به صورت تلفنی توزیع شده بود، به همین دلیل دولت بازار ثانویه تامین ارز را مدنظر قرار داده است. به گزارش ایبِنا، علی‌اکبر پوراحمدنژاد دبیر کمیسیون قاچاق کالا و مواد مخدر امروز شنبه در نشست

دبیر کمیسیون قاچاق کالا و مواد مخدر گفت: ۱۴۶ هزار دلار تقلبی کشف شد که از مسیر شبکه‌های مجازی و به صورت تلفنی توزیع شده بود، به همین دلیل دولت بازار ثانویه تامین ارز را مدنظر قرار داده است.

به گزارش ایبِنا، علی‌اکبر پوراحمدنژاد دبیر کمیسیون قاچاق کالا و مواد مخدر امروز شنبه در نشست خبری کمیسیون تنظیم بازار گفت: از ابتدای سال‌تاکنون ۱۲۱ نفر توسط نیروهای انتظامی دستگیر شدند که موارد بالایی از قاچاق ارز و کالا را از این افراد دریافت کردیم ۱۰ صرافی غیرمجاز نیز در این ایام تعطیل شدند.

وی افزود: ۲۲۱ صرافی در تعامل بانک مرکزی و نیروی انتظامی مورد بازرسی قرار گرفت و از مواردی که در این مدت با آن روبرو بوده‌ایم حجم بالای عرضه دلار تقلبی بود که با آن برخورد کردیم و ۱۴۶ هزار دلار تقلبی کشف شد که از مسیر شبکه‌های مجازی و به صورت تلفنی توزیع شده بود، به همین دلیل دولت بازار ثانویه تامین ارز را مدنظر قرار داده که از هفته آینده اجرایی خواهد شد. با استقرار دستگاه‌های امنیتی که در مراکز و فرودگاه‌ها گذاشته شده ورود و خروج طلا و ارز رصد می‌شود و ۹۵ درصد جاسازهای طلا و ارز کشف می‌شود.

دبیر کمیسیون قاچاق کالا و مواد مخدر افزود: رصد ثبت سفارش‌ها و ارزیابی قیمت واردات با قیمت بازار در کالاهای مختلفی مانند تلفن همراه را داریم و با متخلفان برخورد می‌کنیم. پوراحمدی‌نژاد تاکید کرد: رهگیری ارز دولتی که برای واردات اختصاص یافته اما دریافت کنندگان از آن استفاده‌های دیگری کرده‌اند کار سختی نیست و امیدواریم با هوشیاری مردم و مسئولین بتوانیم آرامش را به سطح کشور بازگردانیم.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.