تاریخ انتشار : چهارشنبه 12 خرداد 1400 - 16:45
کد خبر : 31671
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای جزئیات ۸ محور طرح مسکنی آیت‌الله رئیسی/کشور کارخانه مسکن‌سازی می شود؛ بسته ویژه برای مستاجران بسته هستند

جزئیات ۸ محور طرح مسکنی آیت‌الله رئیسی/کشور کارخانه مسکن‌سازی می شود؛ بسته ویژه برای مستاجران

جزئیات ۸ محور طرح مسکنی آیت‌الله رئیسی/کشور کارخانه مسکن‌سازی می شود؛ بسته ویژه برای مستاجران

عضو تیم اقتصادی ستاد آیت الله رئیسی با تشریح جزئیات جدید طرح مسکنی نامزد دولت مردمی، گفت: این طرح ۸ محور اصلی دارد و نهضت مسکن سازی با اجرای این طرح به راه خواهد افتاد.

افشین پروین پور در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم ضمن ارائه توضیحات بیشتری در مورد برنامه مسکن آیت الله رئیسی اظهار کرد: پرداختن به بخش مسکن هم به جهت موضوعیت تأمین آن و هم به جهت نقشی که در ایجاد اشتغال، افزایش رشد اقتصادی و کاهش تورم می تواند ایجاد کند در اولویت برنامه های آیت الله رئیسی قرار خواهد داشت.

وی ادامه داد: دو راهبرد کلان در بخش مسکن شامل: «تبدیل مسکن از کالای سرمایه ای به مصرفی» و «ایجاد رونق پایدار و غیر تورمی» در دستور کار سیاستگذاران مربوطه قرار خواهد گرفت.

عضو سابق شورای عالی مسکن گفت: برای رسیدن به راهبردهای کلان فوق، رئوس برنامه های بخش مسکن به قرار زیر خواهند بود:

  1. تکمیل و راه اندازی سامانه املاک و اسکان .
  2. حذف تقاضاهای سرمایه‌ای و سوداگرانه در بازار مسکن با استفاده از مالیاتهای محدود کنندۀ فعالیتهای مخرب در بخش مسکن.
  3. تقویت طرف عرضه مسکن از طریق ایجاد «نهضت مسکن سازی» با سازوکاری که این کالا با حداقل قیمت به دست مصرف کننده نهائی برسد. (ساخت ۴ میلیون واحد مسکونی در ۴ سال)
  4. احیای نقش شهرداری ها در مدیریت بازار مسکن و دادن مسئولیت به آنها در مدیریت کلان ساخت و تولید مسکن و همچنین اصلاح منابع درآمدی آنها و تعریف روش های جدید ایجاد درآمد پایدار و مطمئن به منظور جلوگیری از فروش شهر (و در نتیجه افزایش قیمت زمین و مسکن شهری) برای کسب درآمد.
  5. تشکیل و تقویت بنگاه‌های «توسعه‌گر» و «مدیریت زنجیره تأمین» برای ساخت مسکن.
  6. طراحی روشی کارآمد و پیشرفته برای «احیای بافت های فرسوده شهری» در جهت سرعت گرفتن روند احیای این بافت ها و تأمین بخشی از مسکن مورد نیاز از این طریق.
  7. حذف «سکونتگاههای غیر رسمی» از طریق بازگرداندن ساکنین این مناطق به مبدأ مهاجرت و تأمین مسکن و ایجاد امکانات زندگی و اشتغال برای آنها در مبدأ
  8. طراحی بسته ویژه سیاستی برای «مستأجران» با هدف تبدیل سکونت استیجاری از «اجبار» به «انتخاب» و جلوگیری از نرخ گذاری سلیقه ای و بی ضابطه توسط موجرین و ضابطه مندکردن آن و همچنین کاهش اختلافات حقوقی و منازعات بین موجرین و مستأجران.

وی ابراز امیدواری کرد: در آینده نزدیک، اطلاعات بیشتری از تفصیل برنامه های ۸ گانه فوق در اختیار مردم عزیزمان قرار گیرد.

عضو سابق شورای عالی مسکن با بیان این‌که به فضل خدا با اجرای این برنامه ها در بخش مسکن اولا مسکن در دسترس تمامی خانوارهای متقاضی قرار خواهد گرفت، ادامه داد: ثانیا ازدواج هیچ زوج جوانی بخاطر عدم توانائی در تأمین مسکن به تأخیر نمی افتد و رشد جمیت نیز با تأمین مسکن به نرخ مطلوب خود باز می‌گردد.

وی تاکید کرد: ثالثا با تحقق نهضت مسکن سازی توسط آیت الله رئیسی و ایجاد اشتغال و رشد اقتصادی متعاقب آن، اقتصاد مقاومتی با سازوکارهای داخلی (که ویژگی منحصربفرد بخش مسکن است) به میزان مطلوبی محقق می‌شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.