تاریخ انتشار : شنبه 18 اردیبهشت 1400 - 17:12
کد خبر : 31237
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای وعده‌های اقتصادی نامزدهای انتخاباتی از چه منابعی تامین می‌شوند؟ بسته هستند

وعده‌های اقتصادی نامزدهای انتخاباتی از چه منابعی تامین می‌شوند؟

وعده‌های اقتصادی نامزدهای انتخاباتی از چه منابعی تامین می‌شوند؟
کارشناس اقتصادی گفت: اگر کسی به شما گفت که من پولی به شما می‌دهم، اما مشخص نکرد که منبعش کجاست، این منبع جیب خود شماست!

زمانیان کارشناس اقتصادی در گفت و گو با خبرنگار بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه دولت‌ها از ابزار بدهی استفاده می‌کنند تا بحران را به عقب بیندازند، بیان کرد: در این ماجرا یک قاعده سرانگشتی وجود دارد، اگر کسی گفت من پولی را به دیگران می‌دهم، اما منبع پول را ذکر نکرد، منبع پول جیب افراد است، یعنی قرار است پول از جیب افراد برداشته شود و بعد به آن‌ها پس داده شود.

او افزود: چندین مثال وجود دارد، یکی از این مثال‌ها چاپ پول است، یعنی دولت اقدام به چاپ پول می‌کند و با آن انواع خدمات و حمایت‌ها را به مردم ارائه می‌دهد.

او گفت: با انتشار پول اتفاقی که می‌افتد، این است که در ظاهر تورمی ایجاد نمی‌شود، اما بحران را به عقب می‌اندازد، مثل استفاده کردن از ابزار بدهی؛ یعنی دولت می‌آید و بدهی ایجاد می‌کند، شاید در کوتاه مدت مردم خوشحال باشند، ولی در زمان سررسید وضع بد خواهد بود.

کارشناس بازار سرمایه اظهار کرد: نکته قابل توجه این است که تامین منابع مالی نباید تورم زا باشد، فارغ از اختیارات رئیس جمهور، رئیس قوه مجریه باید در راستای ریل گذاری‌های عمومی جامعه حرکت کند، برای مثال در کشور ما سران کشور جلسه گذاشتند و در مورد فروش اموال دولت مصوبه‌هایی هست که وقتی نامزدها درباره این موضوع وعده‌هایی می‌دهند، مردم باید آگاه باشند که اصلا این طرح قابل اجرا است یا خیر؟ شاید اگر این طرح‌ها اجرا شود، شاید کل نظام به هم بریزد.

زمانیان در پایان تشریح کرد: گاهی نامزد‌ها به صورتی وعده می‌دهند، که انگار تمامی رئیس جمهوری‌های قبلی نمی‌خواستند، ولی این نامزد می‌خواهد، و فعل خواستن را مساوی با توانستن می‌دانند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.