صعود قیمت نفت آمریکا به دنبال بارش برف سنگین تگزاس

اقتصاد آنلاین – مهسا نجاتی؛ به گزارش رویترز، به دنبال بارش برف سنگین در تگزاس که سبب بسته‌ شدن چاه‌های نفت بزرگترین ایالت تولیدکننده نفت خام در آمریکا شد، قیمت طلای سیاه روز سه‌شنبه به بالاترین حد خود در حدود ۱۳ماه گذشته رسید.

قیمت‌ها همچنین پس ازاینکه حوثی‌های یمن آغاز حملات خود به عربستان سعودی را اعلام کردند و نگرانی‌های عرضه در بزرگترین صادرکننده نفت جهان را افزایش دادند، صعود کرد. در حالی که خوش‌بینی‌ها نسبت به بهبود اقتصاد از ضررهای بیماری همه‌گیر کووید-۱۹ به دلیل عرضه واکسن نیز از این روند پشتیبانی کرد.

معاملات آتی نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا پس از تجربه بالاترین قیمت از اوایل ژانویه ۲۰۲۰، ۴۱سنت یا ۰.۷درصد افزایش یافت و به ۶۹.۸۸دلار در هر بشکه رسید. بازار ایالات متحده به دلیل تعطیلی دولت فدرال روز دوشنبه بسته بود.

بارش برف سنگین و یخبندان در روز دوشنبه سبب توقف فعالیت چاه‌های نفت و پالایشگاه‌های تگزاس شد و محدودیت‌هایی را بر کارکنان خطوط لوله گاز طبیعی و نفت خام تحمیل کرد و همچنین باعث قطع برق حدود ۴میلیون خانه و کسب و کار شد.

بر اساس داده‌های ارائه شده از سوی اداره اطلاعات انرژی آمریکا، تگزاس حدود ۴.۶میلیون بشکه نفت در روز تولید می‌کند و ۳۱پالایشگاه در این ایالت قرار دارد که بالاترین آمار را در این زمینه نسبت به سایر ایالات‌ این کشور به خود اختصاص داده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا