تاریخ انتشار : پنجشنبه 18 دی 1399 - 13:30
کد خبر : 30780

دلیل موج جدید گرانی خودرو چیست؟

فرمول جدید قیمت‌گذاری شورای رقابت به سود دلال‌ها

فرمول جدید قیمت‌گذاری شورای رقابت به سود دلال‌ها

به گزارش اقتصاد آنلاین، هفته پیش رئیس شورای رقابت از فرمول جدید قیمت‌گذاری برای ۱۸ خودرو خبر داد که به نظر می‌رسد منجر به افزایش قیمت‌ها پس از حدود ۲ ماه ثبات قیمتی در این بازار شده است. روز ۹ دی درخواست سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران مبنی بر خروج حداقل ۱۰خودرو شامل دناپلاس

به گزارش اقتصاد آنلاین، هفته پیش رئیس شورای رقابت از فرمول جدید قیمت‌گذاری برای ۱۸ خودرو خبر داد که به نظر می‌رسد منجر به افزایش قیمت‌ها پس از حدود ۲ ماه ثبات قیمتی در این بازار شده است. روز ۹ دی درخواست سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران مبنی بر خروج حداقل ۱۰خودرو شامل دناپلاس توربو شارژ، هایما، رانا، کوئیک، شاهین، ساینا، پژو ۲۰۷پانوراما، چانگان، آریا، کی ۱۳۲و برخی دیگر از خودرو‌ها از شمول قیمت‌گذاری شورای رقابت، از سوی این شورا اجابت شد. رضا شیوا طی مصاحبه‌ای اعلام کرد: «طی تصمیمات اتخاذ شده و قرار نیست آزادسازی صورت بگیرد. فقط خودرو‌ها تقسیم بندی شدند؛ بنابراین، قیمت بخشی از خودرو‌های پرتیراژ و به گونه‌ای که برای عامه مردم به صرفه هستند، بر اساس فرمول قبلی محاسبه می‌شود.» به گفته شیوا، برای قیمت گذاری ۵۵ درصد خودرو‌ها از فرمول قدیمی شورای رقابت و برای ۴۵ درصد مابقی از فرمول جدید استفاده خواهد شد.

او در ادامه گفت: «در فرمول جدید دیگر تورم بخشی نقشی ندارد بلکه روی قیمت متوسط بازار تمرکز دارد. در سه ماهه فصل زمستان، تغییرات قیمت کارخانه بر اساس قیمت بازار خواهد بود، از بهمن ماه قیمت جدید روی خودرو اعمال می‌شود.»

شیوا در همان نشست خبری درباره اثرات این تصمیم گفته بود: «به نظر نمی‌رسد، فرمول جدید موجب افزایش قیمت در بازار شود، اما در هر صورت منتظر هستیم دلال‌ها کم‌کم از این بازار خارج شوند، چون دیگر قیمت‌ها و سود موجود برای آن‌ها به صرفه نیست.» اما همین مصاحبه آبی به آسیاب دلال‌ها ریخت و ناگهان از فردای همان روز روند قیمت‌ها صعودی شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.