تاریخ انتشار : سه شنبه 29 مهر 1399 - 15:59
کد خبر : 29522

رقم نجومی خمیردندان را تکذیب می‌کنیم

رقم نجومی خمیردندان را تکذیب می‌کنیم
  در روزهای اخیر گزارش‌هایی مبنی بر قیمت ۵۰۰ هزار تومانی خمیردندان خارجی منتشر شده است.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی ایران حداکثر قیمت خمیردندان خارجی تولید داخل را ۲۷۰ هزار تومان عنوان کرد و گفت که این انجمن رقم نجومی خمیردندان را به شدت تکذیب می‌کند.

بختیار علم بیگی  ، با بیان اینکه محصولات شوینده، آرایشی و بهداشتی در سال جاری تاکنون هیچگونه افزایش قیمتی نداشته، تصریح کرد: قیمت ۵۰۰ هزار تومانی که برای خمیر دندان ذکر شده قیمت غیرمنطقی است و فردی که آن را مطرح کرده مسئولیتی در این انجمن ندارد. حتی خمیردندان‌های خارجی تولید داخل هم چنین قیمتی ندارد.

وی با بیان اینکه اعلام چنین قیمت‌هایی منجر به تشویش اذهان عمومی می‌شود، گفت: در حال حاضر انجمن در حال مذاکره با سازمان حمایت است که میزان افزایش قیمت از ماه آینده مشخص شود، اما تا امروز هیچ کدام از محصولات این صنعت افزایش قیمت نداشته است.

علم بیگی در پاسخ اینکه حداکثر قیمت خمیر دندان ایرانی و خارجی چقدر است نیز گفت: قیمت دقیق خمیردندان خارجی را نمی‌دانم، اما حداکثر قیمت خمیر دندان خارجی تولید داخل ۲۵۰ تا ۲۷۰ هزار تومان است. به عبارتی برخی شرکت‌های خارجی در ایران سرمایه‌گذاری کردند و محصولاتشان تحت لیسانس کشور مبداء تولید می‌شود که قیمت خمیردندان آن‌ها از ۲۷۰ هزار تومان بیشتر نیست.

فقط ۱۰ درصد بازار خمیردندان در دست واردات است

به گفته رئیس هیئت مدیره انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی ایران عمده نیاز کشور به خمیردندان در داخل تولید می‌شود و نهایتا ۱۰ درصد نیاز از طریق واردات تامین می‌شود. بنابراین اگر بیشتر از این میزان در بازار وجود دارد قاچاق یا تولید تقلبی زیرزمینی است.

علم بیگی در پایان گفت: انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی ایران، رقم نجومی خمیردندان را به شدت تکذیب می‌کند.

برچسب ها : ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.