تاریخ انتشار : شنبه 2 تیر 1397 - 10:56
کد خبر : 2870

خودکفایی ایران در تولید ریل

خودکفایی ایران در تولید ریل

قائم مقام راه‌آهن با بیان این‌که از توان داخل برای مقابله با تحریم‌ها استفاده می‌کنیم، گفت: در بحث تولید ریل، بوژی، علائم و ارتباطات، تراورس، پابند، واگن باری و… ایران به خودکفایی رسیده است. به گزارش تسنیم؛ حسین عاشوری در خصوص تاثیر تحریم‌ها بر حمل‌ونقل ریلی کشور، اظهار کرد: در حوزه زیرساخت و فنی خوشبختانه

قائم مقام راه‌آهن با بیان این‌که از توان داخل برای مقابله با تحریم‌ها استفاده می‌کنیم، گفت: در بحث تولید ریل، بوژی، علائم و ارتباطات، تراورس، پابند، واگن باری و… ایران به خودکفایی رسیده است.

به گزارش تسنیم؛ حسین عاشوری در خصوص تاثیر تحریم‌ها بر حمل‌ونقل ریلی کشور، اظهار کرد: در حوزه زیرساخت و فنی خوشبختانه بخش زیادی تولید داخل است و مشکلی در این حوزه نداریم.

وی با بیان این‌که تامین قطعات تنها جایی است که مقداری برای راه‌آهن گلوگاه است در پاسخ به ین پرسش که آیا برای این مسئله چاره‌ای اندیشیده شده، تصریح کرد: در گذشته و در زمان تحریم، قطعات را تامین می‌کردیم. راه دور زدن تحریم‌ها را می‌دانیم فقط این کار مقداری هزینه‌های را افزایش می‌دهد.

وی با اشاره به استفاده از توان داخل برای تامین قطعات، افزود: در جاهایی که سازنده‌های داخلی امکانات لازم را داشته باشند، استفاده می‌کنیم چنانکه از توان داخل نیز استفاده کرده‌ایم.

قائم مقام راه‌آهن ادامه داد: در حوزه زیربنایی، علاوه بر بحث‌های تولید ریل، علائم و ارتباطات، تراورس،‌پابند و… به دلیل تحریم‌های قبلی همگی داخلی شده است.

عاشوری بیان کرد: در این حوزه‌ها مشکلی نداریم، ضمن این‌که در بخش واگن‌های باری و مسافری نیز مشکل خاصی نداریم.

وی یادآور شد:‌ تنها در بحث تامین قطعات لکوموتیو باید تلاش کنیم زودتر مشکلات را حل کنیم.

مقام مسئول راه‌آهن تاکید کرد: بوژی واگن‌های باری و مسافری توسط دو شرکت داخلی تولید می‌شود و در این بخش وابستگی به خارج نداریم.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.