تولید نفت آمریکا ۶۶۹ هزار بشکه در روز کاهش یافت

 به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، دولت آمریکا در گزارش ماهانه خود در روز سه‌شنبه اعلام کرد تولید نفت خام  این کشور ۶۶۹ هزار بشکه در روز در ماه آوریل کاهش یافته و به ۱۲.۰۶ میلیون بشکه در روز رسیده است.

 پایین آمدن تولید نفت آمریکا نتیجه ۲۳۴ هزار بشکه در روز کاهش تولید در تگزاس، بزرگترین ایالت تولید کننده نفت آمریکا و ۱۹۵ هزار بشکه در روز کاهش تولید در داکوتای شمالی است. این گزارش نشان می دهد تولید نفت آمریکا ۱۶ هزار بشکه در روز در آبهای فدرال خلیج مکزیک کم شده است.

 اداره اطلاعات انرژی آمریکا پیش بینی تولید در ماه مارس را افزایش داده و اعلام کرد تولید نفت آمریکا در ماه مارس ۱۲.۷۳ میلیون بشکه در روز بوده است یعنی ۱۸ هزار بشکه کمتر از ماه فوریه. این اطلاعات نشان می‌دهد تولید نفت در آوریل در بحبوحه عرضه بیش از حد آن به بازار و کمبود تقاضا ناشی از همه گیری ویروس کرونا کاهش یافته است.

 تقاضا برای بنزین در ماه آوریل ۳۷.۴ درصد نسبت به سال قبل پایین آمد و به ۳.۵۰۳ میلیون بشکه در روز رسید. این در حالیست که تقاضا برای دیزل و سایر سوخت های میعانی ۱۱.۹ درصد نسبت به سال قبل کاهش یافته و به ۳.۵۰۵ میلیون بشکه در روز رسیده بود.

 تولید گاز طبیعی در ۴۸ ایالت پایینی آمریکا تا ۱۰۲۹۹۲ میلیون فوت مکعب در روز در ماه آوریل کاهش یافت. آمریکا در ماه مارس ۱۰۵۴۰۰ میلیون فوت مکعب در روز گاز طبیعی تولید کرده بود. تولید گاز در تگزاس، بزرگترین ایالت تولیدکننده آمریکا، ۴ درصد کاهش یافت و به ۲۸۶۳۱ میلیون فوت مکعب در روز رسید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا