تاریخ انتشار : پنجشنبه 11 اردیبهشت 1399 - 14:14
کد خبر : 25203

تولید روزانه ماسک در کشور به ۶ میلیون عدد رسید

تولید روزانه ماسک در کشور به ۶ میلیون عدد رسید

وزیر صنعت، معدن و تجارت ظرفیت تولید ماسک کشور قبل از کرونا را ۲۰۰ هزار عدد عنوان کرد و گفت: پس از شیوع کرونا و با همت نیروهای مردمی و جهادی، تولید ماسک کشور به ۶ میلیون عدد در روز رسیده است.

رضا رحمانی در بدو ورود به آذربایجان شرقی، با حضور در کارگاه بزرگ تولید ماسک بانوان جهادی تبریز، در ورزشگاه شهدای قطران موکب سیدالشهدای آذربایجان شرقی، توانمندی بسیج را در همه عرصه‌های حساس کشور اثبات شده دانست و اظهار داشت: دشمنان ما به دنبال القای ناکارآمدی و کمبود اقلام اساسی از جمله اقلام بهداشتی بودند که با حضور بسیج و نیروهای مردمی و جهادی، این نقشه دشمنان نقش بر آب شد.

وی ظرفیت تولید ماسک کشور قبل از کرونا را ۲۰۰ هزار عدد عنوان کرد و گفت: پس از شیوع کرونا و با همت نیروهای مردمی و جهادی، تولید ماسک کشور به ۶ میلیون عدد در روز رسیده است و آماده صادرات ماسک به دیگر کشورهای نیازمند هستیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت، با اشاره به اینکه ظرفیت تولید محلول‌های بهداشتی نیز افزایش چشمگیری در کشور داشته است، ابراز داشت: هم اکنون ۴۰ واحد تولیدی به صورت تخصصی و ده‌ها واحد تولیدی به صورت نیاز روز، خطوط تولید خود را به تولید محلولهای بهداشتی تغییر دادند و با اشباع نیاز داخلی، آماده صادرات این محصولات هم هستیم.

رضا رحمانی، در مورد موجودی و تأمین کالاهای اساسی و بهداشتی کشور اطمینان خاطر داد و تصریح کرد: همین صنایع کشور که در کرونا پای کار آمدند، اکنون آمادگی دارند تا کالاهایی از جمله محلول‌های ضدعفونی کننده و ماسک و… را با اشباع نیاز داخلی به دیگر کشورها صادر کنیم.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.