تاریخ انتشار : پنجشنبه 12 دی 1398 - 9:51
کد خبر : 21945

ارقام بودجه ۹۹ نمایندگان مجلس را به زحمت انداخت

ارقام بودجه ۹۹ نمایندگان مجلس را به زحمت انداخت

عضو هیات رئیسه کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۹ از تشکیل کمیته‌ای برای واقعی کردن درآمدهای بودجه سال آینده خبر داد و گفت: رئیس سازمان برنامه و بودجه به کمیسیون تلفیق وعده اصلاح لایحه را داده بود اما نه تنها دولت این کار را نکرد بلکه دست به حاشیه‌سازی زده است. غلامرضا کاتب، بخش اعظمی از

عضو هیات رئیسه کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۹ از تشکیل کمیته‌ای برای واقعی کردن درآمدهای بودجه سال آینده خبر داد و گفت: رئیس سازمان برنامه و بودجه به کمیسیون تلفیق وعده اصلاح لایحه را داده بود اما نه تنها دولت این کار را نکرد بلکه دست به حاشیه‌سازی زده است.

غلامرضا کاتب، بخش اعظمی از درآمدهای کشور در لایحه بودجه را غیرواقعی دانست و گفت: درآمدهای نفتی یکی از اصلی‌ترین درآمدهای غیرواقعی لایحه بودجه به شمار می‌آید، در حالی در لایحه بودجه فروش یک میلیون بشکه نفت پیش‌بینی شده که اکنون فروش نفت فقط چهارصدهزار بشکه است در نتیجه دولت می‌تواند برای فاصله از درآمدهای غیرواقعی دو رویکرد داشته باشد؛ ابتدا اینکه هزینه‌های جاری خود را کاهش دهد یا به‌جای کاهش هزینه‌ها، اوراق مالی بفروشد که البته ایرداتی به این مهم وارد است.

نماینده مردم گرمسار در مجلس شورای اسلامی درآمد حاصل از فروش اوراق، درآمدهای نفتی و فروش اموال دارایی پیش‌بینی شده در لایحه بودجه را نیز غیرواقعی عنوان کرد و گفت: کمیسیون تلفیق تصویب کرد کمیته‌ای ویژه تحت عنوان “واقعی کردن درآمدهای بخش درآمدی بودجه سال ۹۹ ” تشکیل شود که خوشبختانه پیشنهادات بسیار خوبی به این کمیته ارائه شده است به عنوان مثال پیشنهادات مرتبط با کاهش هزینه‌های غیرضرور قابل توجه‌ هستند.

به گفته کاتب اکنون لایحه بودجه سال آینده با کسری مواجه است، این مسئله آسیب‌های جدی برای کشور به همراه خواهد داشت که بزرگترین آن تورم است، لذا نباید فقط ظاهر بودجه را حفظ کرد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۹ کل کشور اظهار کرد: رئیس سازمان برنامه و بودجه به کمیسیون تلفیق وعده اصلاح لایحه را داده بود اما نه تنها دولت این کار را نکرد بلکه برای باقی ماندن درآمدهای غیرواقعی در بودجه دست به حاشیه‌سازی زده است با این وجود امید است در زمان بررسی لایحه نمایندگان به شفاف شدن بودجه در صحن علنی کمک کنند

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.