تاریخ انتشار : چهارشنبه 20 آذر 1398 - 8:33
کد خبر : 21321

وضعیت سوخت جایگاه‌های ‌سی‌ان‌جی

وضعیت سوخت جایگاه‌های ‌سی‌ان‌جی

در پی سهمیه‌بندی بنزین تقاضا برای گازسوز کردن خودروها افزایش یافت و علی‌رغم این‌که نگرانی‌هایی مبنی بر کمبود سوخت در جایگاه‌ها وجود دارد، معاون مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی صراحتا اعلام کرد باتوجه به این‌که جایگاه‌های سی‌ان‌جی به خط لوله وصل هستند، امکان ندارد که جایگاهی بدون سوخت بماند. حمید قاسمی‌ده چشمه با تاکید

در پی سهمیه‌بندی بنزین تقاضا برای گازسوز کردن خودروها افزایش یافت و علی‌رغم این‌که نگرانی‌هایی مبنی بر کمبود سوخت در جایگاه‌ها وجود دارد، معاون مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی صراحتا اعلام کرد باتوجه به این‌که جایگاه‌های سی‌ان‌جی به خط لوله وصل هستند، امکان ندارد که جایگاهی بدون سوخت بماند.

حمید قاسمی‌ده چشمه با تاکید به این مسئله که امکان دارد در جایگاه‌های بنزین به دلیل پر نبودن مخزن مشکل نبود سوخت به‌وجود آید، اظهار کرد: تمامی جایگاه‌های سی‌ان‌جی به خط لوله متصل هستند و امکان ندارد که در هیچ‌کدام از جایگاه‌ها حتی جایگاه‌های دو منظوره این اتفاق بیفتد، مگر این‌که برق جایگاه قطع شده باشد.

به گفته وی، کمتر از یک‌دهم درصد جایگاه‌هایی که داریم غیر فعال هستند که عمدتا به دلیل مسائل ملکی و وراثتی کل جایگاه تعطیل شده است اما جایگاهی که فعال باشد، قطعا سوخت کافی برای عرضه دارد.

معاون مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با بیان این‌که بیش‌از ۴۰ میلیون مترمکعب ظرفیت تولید سی‌ان‌جی در کشور وجود دارد، اظهار کرد: این در حالی است که میزان مصرف تنها ۲۲ میلیون متر مکعب است و حدود ۵۰ درصد ظرفیت خالی در این حوزه وجود دارد.

به گفته قاسمی، عمده‌ترین مشکلی که اکنون وجود دارد، این است که در برخی از ساعات روز که عمدتا اول صبح است، تقاضا برای سوخت‌گیری افزایش می‌یابد که موجب ایجاد صف‌های طولانی در جایگاه‌ها می‌شود و این در شرایطی است که عمدتا در وسط روز یا شب جایگاه‌ها خالی هستند.

وی از ایجاد یک نرم‌افزار برای نشان دادن ساعات پیک پمپ‌بنزین‌ها خبر داد و افزود: درصدد ایجاد چنین نرم‌افزاری هستیم تا افراد از پمپ‌بنزین‌های خلوت‌تر مطلع شوند که در این شرایط دیگر شاهد صف‌های طولانی نیز نخواهیم بود.

معاون مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در پاسخ به این سوال که جایگاه‌های سی‌ان‌جی بیش‌تر در چه نقاطی از تهران قرار دارد، گفت: در شمال تهران به دلیل این‌که نرخ زمین گران است، سرمایه‌گذار تمایل به ایجاد جایگاه ندارد اما در مکان‌هایی که نرخ زمین مناسب باشد، تقاضا بیش‌تر است و ما نیز از این مسئله استقبال می‌کنیم.

قاسمی متوسط کارکرد جایگاه‌ها را در تهران ۶ ساعت عنوان و اظهار کرد: این در حالی است که یک جایگاه باید به‌طور متوسط ۱۴ ساعت کار کند که علت این مسئله نیز نبود مشتری و کمبود تقاضا در این حوزه است.

به گفته وی، بعد از اعلام سهمیه‌بندی بنزین میزان تقاضا برای تبدیل خودرو به سی‌ان‌جی ۱۰ درصد افزایش یافته است که برای این میزان تقاضا و حتی بیش‌تر از آن مشکلی برای تامین سوخت نداریم.

با اجرای طرح سهمیه‌بندی بنزین میانگین مصرف روزانه گاز طبیعی فشرده به خودروها در حالی روزانه ۲ میلیون مترمکعب افزایش یافته است که مدیران نفتی نیز پیش از این پیش‌بینی کرده بودند که میزان مصرف سی‌ان‌جی در کشور در بلندمدت و با اجرای سیاست‌های تشویقی و حمایتی به روزانه ۲۴ میلیون مترمکعب افزایش یابد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.