تاریخ انتشار : دوشنبه 18 آذر 1398 - 12:50
کد خبر : 21270

صادرات سالانه ۱۸۰ میلیون دلار رنگ و چسب ایران

صادرات سالانه ۱۸۰ میلیون دلار رنگ و چسب ایران

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: سهم صادرات کشورمان از سه محصول رنگ، رزین و چسب سالانه حدود ۱۸۰ میلیون دلار است.

به گزارش تسنیم، بهمن حسین زاده مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی ایران با اشاره به برگزاری نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی رنگ و رزین و پوشش‌های صنعتی، مواد کامپوزیت و صنعت آبکاری تهران در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی ایران، گفت: سهم صادرات کشورمان از سه محصول رنگ، رزین و چسب سالانه حدود ۱۸۰ میلیون دلار است که با برگزاری نوزدهمین دوره نمایشگاه این صنعت، این میزان افزایش خواهد یافت.

وی افزود: مهم‌ترین مقاصد صادراتی ایران در حوزه رنگ، رزین و چسب کشورهای افغانستان، پاکستان، کویت، عراق، ترکمنستان، تاجیکستان و قزاقستان می‌باشد. حجم مبادلات بازار رنگ منطقه خاورمیانه بیش از ۲ میلیون تن در سال می‌باشد که سهم ایران از این بازار تقریبا ۲۵ درصد آن است.

مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی ایران خاطرنشان کرد: اهمیت این نمایشگاه موجب شده است تا با وجود تحریم‌های ظالمانه، هجده کشور جهان در این نمایشگاه حضور یابند، نمایشگاهی که از ۱۸ تا ۲۱ آذر ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزارمی‌شود.

وی تصریح کرد: این نمایشگاه بزرگترین رویداد سالیانه حوزه صنعت رنگ و رزین در منطقه خاورمیانه است که در آن اکثر شرکت‌ها و برندهای بزرگ و مطرح داخلی و خارجی حضور پررنگی دارند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد: تولید رنگ در ایران با قدمتی نزدیک به هشتاد سال، سالانه حدود ۵۰ میلیون تن است. البته در حال حاضر صنعت رنگ کشور با نیمی از ظرفیت اسمی (یک میلیون تن در سال) فعالیت دارد. مطابق آمارهای موجود، وضعیت صادرات در سال های اخیر روند نسبتا خوبی داشته ولی میزان آن نسبت به پتانسیل و موقعیت منطقه‌ای کشور ناچیز است.

وی یادآور شد: در حال حاضر حدود ۴۰ میلیون تن رنگ در سراسر جهان با ارزش تقریبی ۱۲۰ میلیارد دلار تولید و عرضه می‌گردد و پیش‌بینی می‌شود در سال ۲۰۳۰ میلادی ارزش کل بازار به ۱۳۴ میلیارد یورو افزایش یابد. میزان کل صادرات جهانی رنگ ۷۰ میلیارد دلار می باشد.

حسین زاده به برگزاری نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت رنگ، رزین و صنعت آبکاری در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی ایران اشاره کرد و افزود: در این نمایشگاه ۲۳۰ تولیدکننده داخلی و ۴۰ شرکت خارجی از کشور های اسپانیا، آمریکا، فرانسه، چین، هند، آلمان، تایوان، کره جنوبی، روسیه، ایتالیا، سوئد، ترکیه، امارات متحده عربی، یونان، عراق، افغانستان و آذربایجان حضور پر رنگ خواهند داشت.

گفتنی است، نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت رنگ، رزین و صنعت آبکاری با مجوز رسمی از سازمان توسعه تجارت ایران و شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران و به همت مجموعه بانیان امید در فضایی بالغ بر ۲۶ هزار مترمربع برپا می‌شود و شرکت کنندگان در آن، جدیدترین توانمندی های خود را در معرض دید عموم قرار می‌دهند و با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

این نمایشگاه از ۱۸ تا ۲۱ آذر ماه به مدت ۴ روز از ساعت ۹ تا ۱۷ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران آماده بازدید علاقمندان است.

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.