تاریخ انتشار : پنجشنبه 14 آذر 1398 - 13:32
کد خبر : 21172

وزیر نیرو: ۶ مسئولیت در شورای حکام آب تصویب شد

وزیر نیرو: ۶ مسئولیت در شورای حکام آب تصویب شد

اردکانیان گفت: همکاری اعضای شورای حکام آب به تحقق اهداف پیش بینی شده کمک می کند و منافع آن به همه کشور‌های عضو می رسد.

رضا اردکانیان وزیر نیرو در آیین افتتاح رسمی دهمین اجلاس شورای حکام مرکز منطقه‌ای مدیریت آب شهری گفت: همکاری و همفکری اعضای این شورا کمک خواهد کرد اهداف و برنامه‌های پیش بینی شده راحت‌تر محقق شده و منافع متصور به همه کشور‌های عضو برسد.

او با اشاره به عضویت ۳۰ کشور در این شورا خواستار مشارکت جدی سایر اعضا شد.

اردکانیان با اشاره به تاسیس این مرکز از فوریه سال ۲۰۰۲ میلادی، تحقق اهداف پیش روی این شورا را مستلزم همراهی سایر اعضا دانست.

رییس دوره سوم شورای حکام آب با اشاره به پیشینه ۱۸ ساله فعالیت‌های این شورا، از تصویب توافق شورا برای دور سوم تا سال ۲۰۲۴ خبر داد.

اردکانیان به عضویت جدید آذربایجان و ترکیه و سازمان‌های مختلف در مرحله سوم فعالیت مرکز اشاره و اضافه کرد: امروز در دوره سوم فعالیت‌های اعضای شورای حکام شامل آذربایجان، بنگلادش، مصر، ایران، عراق، قرقیزستان، عمان، سریلانکا، سوریه، تاجیکستان، ترکیه و سایر کشور‌ها و نیز بسیاری از سازمان‌های بین المللی عضو حضور دارند که علاقه‌مند به داشتن عضویت و یا عضو ناظر در این شورا هستند.

وزیر نیرو ادامه داد: ۶ مسئولیت به عنوان عملکرد‌های شورا شامل تصویب برنامه‌های میان مدت و دراز مدت و تصویب برنامه کاری سالانه شامل جدول کار و گزارش‌های سالانه، تصویب قوانین و مقررات، تصمیم گیری در مورد سازمان‌های بین المللی و بررسی گزارش‌های مستقل حسابرسی دوره‌ای صورت حساب‌های مالی است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.