تاریخ انتشار : شنبه 9 آذر 1398 - 12:06
کد خبر : 21001
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای کره جنوبی یکی از بدترین دوره های رشد اقتصادی را در ۵۰ سال اخیر ثبت کرد بسته هستند

کره جنوبی یکی از بدترین دوره های رشد اقتصادی را در ۵۰ سال اخیر ثبت کرد

کره جنوبی یکی از بدترین دوره های رشد اقتصادی را در ۵۰ سال اخیر ثبت کرد

اقتصاد کره جنوبی یکی از بدترین دوره های دو ساله رشد اقتصادی را طی بیش از نیم قرن گذشته تجربه می کند.

به گزارش تسنیم به نقل از فایننشال تایمز، اقتصاد کره جنوبی یکی از بدترین دوره های دو ساله رشد اقتصادی را طی بیش از نیم قرن گذشته تجربه می کند. کند شدن رشد اقتصادی چین، بی ثباتی های ناشی از جنگ تجاری بین پکن و واشنگتن و رکود بازار قطعات کامپیوتری بر رشد اقتصادی این کشور تاثیر گذاشته است.

این کشور وابسته به صادرات رهبر زنجیره عرضه فناوری در این منطقه است. بانک مرکزی کره جنوبی اعلام کرد انتظار می‌رود رشد اقتصادی این کشور در ۲۰۱۹ معادل ۲ درصد باشد یعنی کمتر از ۲.۶ درصدی که در ابتدای سال جاری میلادی پیش بینی شده بود. این پایین ترین رشد اقتصادی از زمان بحران مالی جهانی در یک دهه گذشته است.

سرنوشت چهارمین اقتصاد بزرگ آسیا تا حد زیادی وابسته به چین و تقاضای تجهیزات الکترونیکی در جهان است. صادرات ۴۵ درصد تولید ناخالص داخلی این کشور را تشکیل می دهد و یک چهارم محموله‌های صادراتی آن به چین فرستاده می‌شود.

بانک مرکزی کره دورنمای رشد اقتصادی این کشور را برای ۲۰۲۰ تا ۲.۳ درصد پایین آورد. این بانک در ماه جولای رشد اقتصادی این کشور را در سال آینده ۲.۵ درصد پیش بینی کرده بود. این در حالی است که بانک مرکزی اعلام کرده ماه ها کاهش صادرات و سرمایه گذاری در کارخانه های جدید در سال آینده پایان می یابد.

طبق مدارک بانک مرکزی در سال ۱۹۵۴، هیچگاه رشد اقتصادی این کشور طی دو سال پیاپی ۲.۵ درصد نبوده است. در طول بحران مالی جهانی، رشد تولید ناخالص داخلی کره از ۲.۸ درصد در ۲۰۰۸ تا ۰.۷ درصد سقوط کرد و سال بعد تا ۶.۵ درصد افزایش یافت.

سئول بزرگترین برنامه های محرک مالی را از زمان بحران مالی جهانی به راه انداخته است و رئیس جمهور این کشور این شرایط اقتصادی را بسیار وخیم توصیف می کند.

تحلیلگران و شرکت‌ها در ماه‌های اخیر لحن خوش بینانه تری گرفته‌اند و اعتقاد دارند رکود بازار تراشه حافظه کامپیوتری پایان یافته و امیدوارند واشنگتن و پکن بتوانند مرحله اول قرار داد تجاری را امضا کنند و به این جنگ تجاری پایان دهند.

بانک مرکزی کره جنوبی نرخ بهره را در روز جمعه در پایین ترین حد ۱.۲۵ درصد نگه داشت و اعلام کرد که قصد دارد قبل از ایجاد هر تغییری در سیاست پولی خود، تاثیر کاهش نرخ بهره های قبلی را در سال جاری بررسی کند و تحولات مذاکرات تجاری آمریکا و چین را زیر نظر داشته باشد.

این بانک هشدار داد رشد اقتصاد جهان و بازارهای مالی احتمالاً تحت تاثیر گسترش سیاست حمایت از تولید داخل در تجارت قرار می گیرند.

برخی اقتصاددانان نگرانند که ادامه بی ثباتی تجاری بر ارزهای آسیا از جمله وون کره تاثیر منفی بگذارد. وون کره جنوبی در سال جاری میلادی ۶ درصد ارزش خود را از دست داد.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.