تاریخ انتشار : یکشنبه 3 آذر 1398 - 14:47
کد خبر : 20839

رشد ۱۵۱ واحدی شاخص/ ارزش معاملات بورس تهران از ۱۶۷۶ میلیارد تومان گذشت

رشد ۱۵۱ واحدی شاخص/ ارزش معاملات بورس تهران از ۱۶۷۶ میلیارد تومان گذشت

شاخص کل بورس تهران در معاملات امروز یکشنبه سوم آذر ماه با رشد ۱۵۱ واحدی در ارتفاع ۳۰۵ هزار و ۷۷۴ واحدی قرار گرفت.

به گزارش بورس، شاخص قیمت وزنی ارزشی با رشد ۴۰ واحدی به کانال ۸۱ هار و ۹۱۶ واحدی رسید، شاخص کل هم وزن با افزایش ۶۹۲ واحدی رقم ۸۹ هزار و ۳۰۷ واحدی را به نمایش گذاشت و شاخص قیمت هم وزن با رشد ۴۶۲ واحدی رقم ۵۹ هزار و ۷۰۳ واحدی را به نمایش گذاشت، شاخص آزاد شناور نیز با رشد ۱۹۳ واحدی به سطح ۳۵۶ هزار و ۳۲۳ واحدی بازگشت.

شاخص بازار اول با کاهش ۳۴۲ واحدی در حالی به ارتفاع ۲۲۰ هزار و ۱۴۳ واحدی بازگشت که شاخص بازار دوم با رشد ۲۳۴۸ واحدی رقم ۶۳۱ هزار و ۲۴۷ واحدی را به نمایش گذاشت.

ارزش معاملات امروز بورس تهران در حالی از ۱۶۸۰ میلیارد تومان فراتر رفت که این رقم ناشی از داد و ستد بیش از ۳ میلیارد و ۳۷ میلیون برگه سهم و اوراق مالی طی ۳۶۷ هزار و ۳۵۳ نوبت معاملاتی بود.

عرضه و تقاضا

در معاملات امروز نماد شرکت های بانک‌اقتصادنوین‌ (ونوین)، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران (حکشتی)، داروسازی زاگرس فارمد پارس (ددام)، ماشین‌ سازی‌ اراک‌ (فاراک)، ایران‌ارقام‌ (مرقام)، گروه‌صنایع‌بهشهرایران‌ (وصنا)، صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت تصمیم (تصمیم) با بیشترین صفوف تقاضا و خرید موجه شد و در مقابل نمادهای صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت تصمیم (تصمیم)، مس‌ شهیدباهنر (فباهنر)، صندوق سرمایه گذاری پاداش سهامداری توسعه۱ (سپاس)، شیمی‌ داروئی‌ داروپخش‌ (دشیمی)، صکوک اجاره خلیج فارس (صفارس۴۱۲) و صندوق سرایه گذاری با درآمد ثابت کمند (کمند)و صندوق سرمایه گذاری ارمغان ایرانیان (ارمغان) با بیشترین صفوف عرضه و فروش مواجه شدند.

رفت و آمدهای بازار

نماد معاملاتی شرکت های سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین(تاپیکو)،پتروشیمی شیراز(شیراز)با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه ب، کارتن ایران(چکارن) با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه الف بازگشایی شد.

در مقابل نماد شرکت توسعه معدنی و صنعتی صبانور (کنور۱) با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه الف، پتروشیمی‌شیراز (شیراز۱) سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تأمین (تاپیکو۱) با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه ب، اوراق اختیار فروش تبعی شرکت س. نفت و گاز و پتروشیمی تأمین (هپیکو۸۱۱۱) و (هپیکو۸۱۰۱) متوقف شدند.

همچنین نماد معاملاتی شرکت چرخشگر (خچرخش۱)، صنایع‌کاغذسازی‌کاوه‌ (چکاوه۱)، کشت‌ و صنعت‌ چین‌ چین (غچین۱)، ایران‌ارقام‌ (مرقام۱)توریستی ورفاهی آبادگران ایران (ثاباد۱) با توجه به تغییرات بیش از ۲۰ درصدی قیمت سهام با وقفه همراه شدند و نماد شرکت های مدیریت سرمایه گذاری امید(وامید)،داده پردازی ایران(مداران)باتوجه به عدم کشف قیمت در روز معاملاتی قبل بدون محدودیت نوسان قیمت حراج شدند.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.