تاریخ انتشار : سه شنبه 5 شهریور 1398 - 11:46
کد خبر : 18374

قیمت جهانی نفت امروز ۱۳۹۸/۰۶/۰۵

قیمت جهانی نفت امروز ۱۳۹۸/۰۶/۰۵

قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با ۲۵ سنت معادل ۰.۴ درصد افزایش به ۵۸ دلار و ۹۵ سنت رسید.

به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، پس از آنکه ترامپ با استقبال از مواضع پکن پیش بینی کرد که توافقی تجاری بین دو کشور منعقد شود و پس از اقدامات تلافی جویانه طرفین در روزهای گذشته اندکی از نگرانی های بین المللی کاست، قیمت نفت امروز شاهد افزایش بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با ۲۵ سنت معادل ۰.۴ درصد افزایش به ۵۸ دلار و ۹۵ سنت رسید. دیروز قیمت نفت برنت برای سومین جلسه متوالی کاهش یافته بود.

قیمت نفت خام آمریکا نیز که دیروز برای چهارمین جلسه متوالی افت کرده بود، امروز با ۳۰ سنت معادل ۰.۶ درصد افزایش به ۵۳ دلار و ۹۴ سنت رسید.

ترامپ روز دوشنبه گفت، معتقد است چین در مورد علاقمندی به دستیابی به توافق تجاری صادق است. لیو هه نخست وزیر چین پیشتر گفته بود پکن خواهان حل اختلافات از طریق مذاکرات «آرام» است.

جفری هالی تحلیلگر موسسه اوآندا در این باره گفت: «فعلا بازارها کاملا تحت تاثیر اظهارات ترامپ قرار دارد و هر گاه که سخنان غیرمنتظره ای از سوی ترامپ بیان می شود بازارهای مالی دستخوش تغییر مسیرهای ناگهانی می شود.»

نگرانی ها از تاثیرات منفی جنگ تجاری آمریکا و چین بر اقتصاد جهانی موجب شده تا قیمت نفت از ماه آوریل تاکنون حدود ۲۰ درصد کاهش یابد. البته رشد عرضه جهانی نفت نیز در این زمینه بی تاثیر نبوده است.

وزارت بازرگانی چین هفته گذشته اعلام کرد که تعرفه های ۵ یا ۱۰ درصدی را بر ۵ هزار و ۷۸ قلم کالای امریکایی شامل نفت خام، محصولات کشاورزی و هواپیماهای کوچک وضع می کند. در مقابل ترامپ نیز اعلام کرد که به شرکت های آمریکایی دستور داده تا به دنبال راه هایی برای تعطیل کردن فعالیت های خود در چین و تولید محصولاتشان در خاک آمریکا باشند.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.