تاریخ انتشار : یکشنبه 9 تیر 1398 - 11:17
کد خبر : 16693

روسیه تمدید ۹ ماهه توافقات در چارچوب «اوپک+» را عاقلانه می‌داند

روسیه تمدید ۹ ماهه توافقات در چارچوب «اوپک+» را عاقلانه می‌داند

وزیر انرژی روسیه اعلام کرد به عقیده مقامات مسکو، توافقات در چارچوب اوپک+ باید برای دوره‌ای ۹ ماه تمدید شود تا فصل زمستان را نیز پوشش دهد و یادآور شد که “همبستگی نسبی” در میان کشورهای عضو اوپک در این باره وجود دارد. به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، “الکساندر

وزیر انرژی روسیه اعلام کرد به عقیده مقامات مسکو، توافقات در چارچوب اوپک+ باید برای دوره‌ای ۹ ماه تمدید شود تا فصل زمستان را نیز پوشش دهد و یادآور شد که “همبستگی نسبی” در میان کشورهای عضو اوپک در این باره وجود دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، “الکساندر نوواک” وزیرانرژی روسیه در پایان نشست سران گروه ۲۰ در ژاپن در جمع خبرنگاران اعلام کرد که این کشور تمایل دارد تا توافقات در چارچوب اوپک+ نه برای ۶ ماه، بلکه برای ۹ ماه آینده تمدید شود.

وی در این باره توضیح داد: «ما قرار است درباره این مسئله (تمدید توافقات) در اوایل ماه جولای مذاکره کنیم. البته به نظر می رسد عاقلانه باشد که دوره تمدید توافقات دوره سرمای زمستان را نیز در بر بگیرد، چرا که دوره زمستان تقاضای نفت افزایش می یابد و این توافقات در آن زمان ادامه داشته باشد.»

نوواک درباره مواضع سایر کشورها، یادآور شد: «”همبستگی نسبی” در بین کشورهای عضو اوپک در تصمیم‌گیری درباره تمدید توافقات وجود دارد و من امیدوار هستم که رویکرد مشترکی در این زمینه وجود داشته باشد و مذاکرات آینده درباره توافقات به طور معمول انجام شود.»

وزیر انرژی افزود، علاوه بر روسیه و عربستان دیگر کشورها نیز خواستار تمدید این توافقات هستند. وی در پاسخ به موضع ایران در این باره گفت، نمی تواند از زبان مقامات تهران در این باره سخن بگوید، ولی بطور کلی چنین تمایلی در بین سایر کشورها نیز دیده می‌شود.

پیش از این، “ولادیمیر پوتین” رئیس جمهوری روسیه در کنفرانس مطبوعاتی خود در پایان نشست سران “اوساکا” اعلام کرد که در دیدارش با ولیعهد عربستان امکان ادامه توافقات در چارچوب اوپک+ در زمینه کاهش استخراج نفت را مورد بررسی قرار داده و روسیه و عربستان سعودی با ادامه اجرای توافقات در زمینه کاهش استخراج نفت موافقت کرده‌اند. به گفته وی، این مسئله برای بازار جهانی نفت اهمیت بسیار زیادی دارد.

پوتین همچنین برنامه سفر خود به عربستان سعودی در پاییز امسال را نیز مورد تایید قرار داده و ابراز امیدواری کرد که این سفر بتواند فرصت مناسبی برای مذاکرات درباره مسائل مربوط به توسعه روابط دوجانبه باشد.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.