بازار موبایل با کمبود کالا مواجه نمی شود


یک فعال بازار موبایل اعلام کرد، با توجه به واردات کافی این کالا توسط شرکت های وارد کننده، دلیلی برای بروز کمبود و افزایش قیمت ها وجود ندارد.


به گزارش جیب نیوز، سید شاهین نوربخش مدیرعامل شرکت رونیکا با انتقاد از فضاسازی رسانه ای برای القای کمبود بازار پس از اتصال سامانه رجستری گوشی تلفن همراه به سامانه گذرنامه نیروی انتظامی گفت: این فضاسازی ها متاسفانه از سوی کسانی صورت می گیرد که تا پیش از این با سوء استفاده از سامانه ورود مسافری اقدام به قاچاق انبوه گوشی کرده و محصولات بدون گارانتی را در بازار توزیع کردند.


وی با بیان اینکه نهادهای نظارتی بایستی با شایعات و تلاش های احتمالی برای افزایش بی دلیل قیمت ها مقابله کنند گفت: با تسریع روند ثبت سفارش قانونی موبایل توسط وزارت صنعت معدن و تجارت و گمرک، میزان واردات شفاف و قانونی شرکت های وارد کننده افزایش قابل توجهی داشته و در حال حاضر کمبودی در بازار وجود ندارد. ضمن اینکه این شرکت ها متعهد به تضمین محصول و ارایه خدمات پس از فروش می باشند که قطعا منافع مصرف کننده نهایی را به بهترین شکل تامین می کند.

نوشته های مشابه


نوربخش با بیان اینکه عمده ترین دلیل کاهش واردات در سال ۹۷، امکان ورود کالای قاچاق به کمک سامانه مسافری بود افزود: نیاز بازار مویابل به طور میانگین حدود ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار گوشی در ماه است اما سال گذشته واردات قانونی به ۹۰۰ هزار گوشی در ماه رسید. زیرا براساس آمار‌ سامانه همتا حدود ۴ میلیون و ۱۰۰ هزار گوشی قاچاق به اسم مسافر وارد کشور شد در حالی که طبق آمارهای رسمی روزانه حدود ۱۰ هزار مسافرت به کشور ثبت می شود. از این گذشته واردات مسافری با معافیت ۸۰ دلاری صورت پذیرفت لذا شرکت های واردکننده قانونی تحت فشار قرار گرفتند.


مدیرعامل شرکت رونیکا افزود: در حال حاضر علاوه بر اتصال سامانه رجستری به سامانه گذرنامه نیروی انتظامی که باعث می شود قاچاقچیان نتوانند به اسم مسافر اقدام به قاچاق گوشی کنند، روند ثبت سفارش کالا نیز تسریع شده و وارد کنندگان قادرند نیاز بازار را بر طرف کنند.


وی با بیان اینکه در صورت لزوم قادر هستیم واردات را بار دیگر افزایش دهیم افزود: با توجه به حجم فعلی واردات دلیلی برای افزایش قیمت گوشی وجود ندارد و طرح این موضوع در رسانه ها با هدف تحت فشار قراردادن دولت برای لغو طرح رجیستری صورت می پذیرد.



نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا