تاریخ انتشار : یکشنبه 29 اردیبهشت 1398 - 12:19
کد خبر : 15319
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای خودروسازان موظف به اعلام قیمت تمام‌شده شدند بسته هستند

خودروسازان موظف به اعلام قیمت تمام‌شده شدند

خودروسازان موظف به اعلام قیمت تمام‌شده شدند

وکلای ملت در مصوبه‌ای شرکت‌های خودروسازی را موظف کردند قیمت تمام شده خودرو را به شورای رقابت اعلام کنند. به گزارش مشرق، نمایندگان مجلس شورای اسلامی امروز (یکشنبه) در جریان بررسی طرح ساماندهی صنعت خودرو، با ۱۴۹ رأی موافق، ۳۶ رأی مخالف و ۹ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۷ نماینده حاضر در جلسه علنی با

وکلای ملت در مصوبه‌ای شرکت‌های خودروسازی را موظف کردند قیمت تمام شده خودرو را به شورای رقابت اعلام کنند.

به گزارش مشرق، نمایندگان مجلس شورای اسلامی امروز (یکشنبه) در جریان بررسی طرح ساماندهی صنعت خودرو، با ۱۴۹ رأی موافق، ۳۶ رأی مخالف و ۹ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۷ نماینده حاضر در جلسه علنی با پیشنهاد بهرام پارسایی عضو کمیسیون اصل نود مجلس مبنی بر الحاق یک تبصره به ماده ۶ این طرح موافقت کردند.

بر اساس این مصوبه، شرکت‌های خودروسازی موظفند هنگام فروش، قیمت تمام شده خودرو، درصد خودرو و قیمت قطعی را محاسبه و به شورای رقابت اعلام کنند و تخلف از این امر جرم محسوب می‌شود و مرتکب به یکی از مجازات‌های تعزیری درجه شش موضوع ماده ۱۹ قانون مجازات اسلامی مصوب اول اردیبهشت ۹۲ محکوم می‌شود.

بهرام پارسایی در تشریح این پیشنهاد، گفت: متأسفانه در حال حاضر قیمت گذاری خودرو راستی آزمایی نمی‌شود و بر این اساس خودروسازان، خودروهای تولیدشده را عرضه نمی‌کنند و با این اقدام خود باعث افزایش بی رویه قیمت خودرو شده اند.

وی گفت: عدم راستی آزمایی در قیمت خودرو یکی از دلایل اصلی نابسامانی بازار خودرو است و باید کاری کرد که دیگر خودروسازان نتوانند خودروهای تولیدشده را دپو کنند و باید آن را به بازار عرضه کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.