تاریخ انتشار : دوشنبه 16 اردیبهشت 1398 - 11:58
کد خبر : 14848

قیمت جهانی طلا امروز ۱۳۹۸/۰۲/۱۶

قیمت جهانی طلا امروز ۱۳۹۸/۰۲/۱۶

قیمت جهانی طلا امروز ۱۳۹۸/۰۲/۱۶

به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، پس از آنکه دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا تهدید کرد که تعرفه های بیشتری را علیه کالاهای چینی وضع خواهد کرد و مشخص شد که مذاکرات تجاری میان دو کشور پیشرفت مورد انتظار را شاهد نبوده است، قیمت طلا امروز شاهد افزایش بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۳ درصد افزایش به ۱۲۸۲ دلار و ۹۶ سنت رسید. قیمت طلای آمریکا نیز امروز ۰.۲ درصد رشد داشت و به ۱۲۸۳ دلار و ۷۰ سنت رسید.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا دیشب در اقدامی غیرمنتظره اعلام کرد که تعرفه های وضع شده بر ۲۰۰ میلیارد دلار کالاهای چینی را افزایش خواهد داد و به زودی صدها میلیارد دلار کالای دیگری را نیز که تاکنون مشمول تعرفه نبوده اند هدف تعرفه قرار می دهد.

پس از علنی شدن شکاف در مذاکرات تجاری میان آمریکا و چین شاخص ها در بورس های آسیایی شاهد کاهش بود و رونق نسبی حاصل شده در ماه های اخیر را خنثی کرد.

بر اساس گزارشی که روزنامه وال استریت ژورنال منتشر کرده، پس از تهدید ترامپ به افزایش تعرفه ها، چین در حال بررسی لغو مذاکرات تجاری با آمریکا در هفته جاری است. معمولا هنگام بروز وضعیت های آشفته سیاسی و اقتصادی، بازار طلا به محلی امن برای سرمایه گذاران تبدیل می شود و این مسئله سبب رشد قیمت فلز زرد می گردد.

پس از تهدید ترامپ، ارزش ین ژاپن امروز شاهد افزایش بود، اما یوان چین با افت مواجه شد.

هفته گذشته و در آستانه چند جشنواره مهم آسیایی تقاضا برای خرید طلا در هند و سنگاپور بالا بود، هرچند که بازارهای مهمی نظیر چین و ژاپن به دلیل مناسبت های ملی عمدتا تعطیل بودند.

حجم دارایی های اس پی دی آر گلد تراست بزرگترین صندوق سرمایه گذاری در بازار طلا روز جمعه با ۰.۶۳ درصد کاهش به ۷۴۰.۸۲ تن رسید.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.