تاریخ انتشار : پنجشنبه 12 اردیبهشت 1398 - 10:37
کد خبر : 14739
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای رشد اقتصادی منطقه یورو افزایش یافت بسته هستند

رشد اقتصادی منطقه یورو افزایش یافت

رشد اقتصادی منطقه یورو افزایش یافت

آمارهای جدید از کشورهای عضو منطقه یورو نشان می‌دهد جنگ تجاری با آمریکا و اختلاف با انگلیس بر سر مساله برگزیت نیز نتوانسته است مانع از تحقق افزایش رشد اقتصادی شود. با وجود نگرانی‌ها از جنگ تجاری و مساله برگزیت، رشد اقتصادی منطقه یورو افزایش یافت. به گزارش تجارت‌نیوز، به نقل از نیویورک تایمز، آمارهای

آمارهای جدید از کشورهای عضو منطقه یورو نشان می‌دهد جنگ تجاری با آمریکا و اختلاف با انگلیس بر سر مساله برگزیت نیز نتوانسته است مانع از تحقق افزایش رشد اقتصادی شود.

با وجود نگرانی‌ها از جنگ تجاری و مساله برگزیت، رشد اقتصادی منطقه یورو افزایش یافت.

به گزارش تجارت‌نیوز، به نقل از نیویورک تایمز، آمارهای جدید منتشر شده از کشورهای عضو منطقه یورو نشان می‌دهد جنگ تجاری با آمریکا و اختلاف با انگلیس بر سر مساله برگزیت نیز نتوانسته است مانع از تحقق افزایش رشد اقتصادی شود. چند ماه پیش نگرانی‌های زیادی از احتمال وقوع رکود در اروپا وجود داشت اما با رسیدن متوسط رشد اقتصادی ۱۹ کشور عضو منطقه یورو به ۰.۴ درصد تا پایان سه ماهه سوم امسال، بهترین رشد در ۹ ماه اخیر به ثبت رسید.

با بالا گرفتن تنش‌ها بین اتحادیه اروپا و آمریکا بر سر مسائل تجاری، آمریکا یک فهرست ۱۱ میلیارد دلاری از محصولات وارداتی اروپایی تهیه کرده است که احتمال وضع تعرفه بر آنها وجود دارد و اتحادیه اروپا نیز فهرست ۲۰ میلیارد دلاری محصولات وارداتی از آمریکا برای اعمال تعرفه را تهیه کرده است.

منطقه یورو شامل ۱۹ کشور بلژیک، آلمان، استونی، ایرلند، یونان، اسپانیا، فرانسه، ایتالیا، قبرس، لتونی، لیتوانی، لوکزامبورگ، مالت، هلند، اتریش، پرتغال، اسلوونی، اسلواکی و فنلاند است که از یورو به عنوان واحد پولی خود استفاده می‌کنند.

با این حال برخی اقتصاددانان نسبت به ناپایدار بودن این رشد شک و تردیدهای جدی دارند چرا که با در نظر گرفتن فاکتورهای بلندمدت، مسیر رشد کماکان برای این منطقه پر پیچ و خم است. احتمال جنگ تجاری با آمریکا باعث تضعیف اطمینان فعالان اقتصادی به تجارت شده است و کاهش رشد اقتصادی چین بر این نگرانی‌ها افزوده است. از سوی دیگر دو طرف کانال مانش (کانال آبی که انگلیس را از فرانسه جدا می‌کند) نیز هنوز به توافق بر سر برگزیت نرسیده‌اند و این با توجه به وابستگی بالای طرفین به روابط بانکی، مالی و تجاری با یکدیگر می‌تواند مشکلات زیادی ایجاد کند.

کریستوفر وایل، کارشناس مسائل اقتصادی در «کامرتس بانک» آلمان گفت: داده‌های آماری امروز باید تا حد زیادی از نگرانی‌ها از وقوع رکود اقتصادی در منطقه یورو کاسته باشد اما هنوز این سطح رشد در مقایسه با تابستان سال گذشته رشد پایینی است و باید چاره‌ای برای غلبه بر شرایط فعلی یافت شود.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.