تاریخ انتشار : پنجشنبه 11 بهمن 1397 - 10:07
کد خبر : 12372

قیمت جهانی نفت امروز ۱۳۹۷/۱۱/۱۱ | قیمت نفت از مرز ۶۲ دلار گذشت

قیمت جهانی نفت امروز ۱۳۹۷/۱۱/۱۱ | قیمت نفت از مرز ۶۲ دلار گذشت

بروز نشانه هایی از کاهش صادرات نفت به آمریکا به دلیل تلاش های اوپک جهت محدود کردن عرضه موجب شد تا قیمت نفت امروز برای سومین جلسه متوالی افزایش یابد. به گزارش رویترز، قیمت هر بشکه نفت خام آمریکا امروز با ۳۵ سنت، معادل ۰.۷ درصد افزایش به ۵۴ دلار و ۵۸ سنت رسید. قیمت

بروز نشانه هایی از کاهش صادرات نفت به آمریکا به دلیل تلاش های اوپک جهت محدود کردن عرضه موجب شد تا قیمت نفت امروز برای سومین جلسه متوالی افزایش یابد.

به گزارش رویترز، قیمت هر بشکه نفت خام آمریکا امروز با ۳۵ سنت، معادل ۰.۷ درصد افزایش به ۵۴ دلار و ۵۸ سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا روز چهارشنبه ۱.۷ درصد رشد داشت و تا رقم ۵۴ دلار و ۹۳ سنت بالا رفت.

قیمت نفت برنت نیز امروز با ۵۲ سنت، معادل ۰.۸ درصد افزایش به ۶۲ دلار و ۱۷ سنت رسید.

این افزایش قیمت پس از آن رخ می دهد که اداره اطلاعات انرژی آمریکا روز چهارشنبه در گزارشی اعلام کرد، میزان صادرات نفت عربستان به آمریکا کاهش یافته است.

بانک ای ان زد در یادداشتی نوشت: «پس از آنکه مشخص شد کاهش تولید اوپک بر صادرات اعضای این سازمان تاثیر گذاشته است، قیمت نفت تقویت شده است. گزارش هفتگی اداره اطلاعات انرژی دولت آمریکا نشان داده که واردات نفت این کشور از عربستان نسبت به ۴۴۲ هزار بشکه در روز هفته قبل بیش از ۵۰ درصد افت کرده است.»

عربستان به عنوان بزرگترین تولید کننده عضو اوپک در کنار برخی تولید کنندگان غیراوپکی از جمله روسیه اعلام کرده اند که با هدف کاهش شکاف بین عرضه و تقاضا و تقویت قیمت ها تولید نفت خود را کاهش می دهند.

اما به رغم این تلاش ها، عرضه نفت در بازار همچنان بالاست زیر تولید نفت آمریکا سال گذشته با بیش از ۲ میلیون بشکه افزایش به رکورد ۱۱.۹ میلیون بشکه در روز رسید. آمارها نشان می دهد که ذخایر نفت خام تجاری آمریکا در هفته منتهی به ۲۵ ژانویه با ۹۱۹ هزار بشکه افزایش به ۴۴۵.۹۴ میلیون بشکه رسیده است. این رقم ۶.۶ درصد بالاتر از مدت مشابه سال گذشته است.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.