تاریخ انتشار : چهارشنبه 19 دی 1397 - 18:56
کد خبر : 11566

افزایش ۲ برابری قیمت مواد اولیه تایر

افزایش ۲ برابری قیمت مواد اولیه تایر

یک کارشناس لاستیک گفت: مواد اولیه داخلی تولید تایر در کشور طی چند ماه گذشته تا بیش از ۲ برابر افزایش قیمت داشته است! مهندس مرتضی قربانی گل پرور در گفت وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به این که از ۱۸ آذر ماه قیمت تایر در کشور حدود ۲۰ درصد افزایش قیمت داشته است

یک کارشناس لاستیک گفت: مواد اولیه داخلی تولید تایر در کشور طی چند ماه گذشته تا بیش از ۲ برابر افزایش قیمت داشته است!

مهندس مرتضی قربانی گل پرور در گفت وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به این که از ۱۸ آذر ماه قیمت تایر در کشور حدود ۲۰ درصد افزایش قیمت داشته است گفت: این در حالیست که برخی مواد اولیه داخلی تولید تایر مانند کائوچو SBR، نخ، اکسید روی و روغن پروسس در کشور طی چند ماه گذشته تا بیش از ۲ برابر افزایش قیمت داشته است.
وی افزود: از سوی دیگر تمامی شرکت های تولیدکننده مواد اولیه که سال ها با شرکت های تولیدکننده تایر اعتباری کار می کردند، هم اکنون تنها نقدی کار می کنند به طوری که بعضا قیمت ها در هر خرید تغییر می کند.
یک کارشناس لاستیک با اشاره به این که تایر جزو گروه یک تخصیص ارز قرار دارد افزود: مشکل اصلی هم اکنون در کنار تخصیص ارز، انتقال ارز و طولانی بودن حمل و نقل مواد اولیه از کشورهای چین و هند به کشور است.
وی گفت: در کنار این امر، تبدیل ارز تخصیصی به ارز مورد نیاز برای واردات نیز یکی دیگر از مشکلات تولیدکنندگان تایر در کشور است.

یک کارشناس لاستیک تصریح کرد: با توجه به شرایط موجود پیش بینی می شود تا زمان حل این مشکلات، تولیدکنندگان تایر در دی ماه با افت تولید مواجه شوند که قطعا این امر در قیمت های بازار تاثیرگذار خواهد بود.
وی ابراز امیدواری کرد که با حل مشکلات موجود از بهمن ماه کارخانجات تولید تایر در کشور با تمام ظرفیت فعالیت کنند تا کمبود نیاز بازار تامین شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.