تاریخ انتشار : دوشنبه 10 دی 1397 - 13:33
کد خبر : 11070

۶ میلیون ایرانی مقیم خارج یارانه می‌گیرند

۶ میلیون ایرانی مقیم خارج یارانه می‌گیرند

در یک برنامه تلویزیونی شب گذشته سخنانی از حسن روحانی رئیس جمهور برای اولین بار در جلسه هیئت دولت منتشر کرد که وی از اقدامات وزارت کار در زمینه شناسایی دهک های مختلف جامعه ناراضی بود. به گزارش فارس به نقل از برنامه پایش، شب گذشته سخنانی از حسن روحانی رئیس جمهور برای اولین بار

در یک برنامه تلویزیونی شب گذشته سخنانی از حسن روحانی رئیس جمهور برای اولین بار در جلسه هیئت دولت منتشر کرد که وی از اقدامات وزارت کار در زمینه شناسایی دهک های مختلف جامعه ناراضی بود.

به گزارش فارس به نقل از برنامه پایش، شب گذشته سخنانی از حسن روحانی رئیس جمهور برای اولین بار در جلسه هیئت دولت منتشر کرد که وی از اقدامات وزارت کار در زمینه شناسایی دهک های مختلف جامعه ناراضی بود.

حسن روحانی در این سخنان گفت: مشکل تلاش و برنامه ریزی داریم، این اشکال از این است که دولت الکترونیک ما عقب است و اطلاعات جمع آوری شده نیست.

رئیس جمهور گفت: مردمی که تحت فشار هستند، دهک هایی که ما می گوییم دهک‌های پایین جامعه اینها چه کسانی هستند؟ کدام قشر هستند. گاهی این دهک ها را بین روستایی و شهری ، شهری و حاشیه شهر، شهر کوچک یا کلان شهر تقسیم می‌کنیم، ولی هیچکدام یک امار و ارقام دقیقی نداریم .

روحانی افزود: برای این کار وزارت کار قدم هایی برداشته و امید های زیادی به ما داده است، ولی در عمل، می بینیم این اقدامات وزارت کار ایراد فراوانی دارد و نمی توانیم این دهک ها را شناسایی کنیم. من خواهش می‌کنم وزارت کار این ایرادات را رفع کند.

کارشناس برنامه نیز در این مورد گفت: در قضیه ارز ۴۲۰۰ تومانی نیز همین اتفاق افتاد و چون بانک اطلاعاتی نداشتیم نمی‌دانستیم ارز ۴۲۰۰ را به چه کسانی بدهیم، این موضوع در هدفمندی یارانه نیز به وجود آمده و رئیس تحقیق و تفحص از سازامان هدفمندی یارانه ها اعلام کرده طبق اطلاعات دولت در حال حاضر به ۶ الی ۷ میلیون نفر از ایرانیان مقیم خارج یارانه داده می‌شود.

پیش از این احمد میدری، معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به راه‌اندازی پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان گفته بود: در این پایگاه اطلاعات هویتی همه ایرانیان به ثبت رسیده و از این طریق می‌توان متوجه شد که هر فرد در کجا شاغل است و چه میزان حقوق دریافت می‌کند و جز کدام دهک جامعه است.

سخنگوی سازمان تعزیرات: افزایش ۶۰۲ درصدی شکایت از خودروسازان

در بخش دیگر از برنامه این هفته سید یاسر رایگانی سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی در مورد شکایت از خودروسازان گفت: طبق قانون سازمان تعزیرات یک سازمان رسیدگی کننده است، آمار پرونده هایی شکایت از خودروسازان در ۹ ماه اول امسال نسبت به کل پارسال افزایش ۶۰۲ درصدی داشته است .

رایگانی افزود: سازمان تعزیرات مستند به ماده ۷ تعزیرات در سه اخیر بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان نمایندگی های خودروهای خارجی را به دلیل گرانفروشی جریمه کرد. همچنین در سه ماه اخیر بیش از ۴ هزار پرونده شکایت از خودرویی ها را تعیین تکلیف کردیم .

وی در مورد اینکه باید سازمان حمایت از مصرف کننده از خودروسازان بابت اقدامات اخیرشان شکایت کند، گفت که سازمان حمایت از مصرف کننده هیچ شکایتی از خودروسازان نکرده است.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.