تاریخ انتشار : شنبه 1 دی 1397 - 10:45
کد خبر : 10670

صدور مجوز فروش ۱۰۰ درصد ریالی نفت در بورس/ ۳ میلیون بشکه نفت عرضه می‌شود

صدور مجوز فروش ۱۰۰ درصد ریالی نفت در بورس/ ۳ میلیون بشکه نفت عرضه می‌شود

محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی و عضو شورای عالی هماهنگی اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبری توانا خبرگزاری فارس درباره مصوبه جدید این شورا درباره عرضه نفت خام در بورس گفت: خوشبختانه این مساله مورد توافق سران قوا قرار گرفت. ما هم در این جلسه نظر مثبتمان را اعلام کردیم.

محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی و عضو شورای عالی هماهنگی اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبری توانا خبرگزاری فارس درباره مصوبه جدید این شورا درباره عرضه نفت خام در بورس گفت: خوشبختانه این مساله مورد توافق سران قوا قرار گرفت. ما هم در این جلسه نظر مثبتمان را اعلام کردیم. بر اساس این مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی، قرار است بحث عرضه نفت در بورس انرژی استمرار پیدا کند. همچنین شرایط قبلی که بخشی از آن ارزی و بخش از آن ریالی بود تسهیل می‏شود.

پورابراهیمی ادامه داد: براین اساس تقریبا حتی تا صد درصد ریالی هم می تواند انجام شود. البته این اختیاری است که به وزارت نفت داده شده است تا بتواند حتی تا سقف صد درصد هم به صورت ریالی تسویه کند. لذا این مساله حتما بر ساختار بورس نفت و ظرفیت بورس انرژی اثر مثبت خواهد داشت.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در پاسخ به سوالی درباره میزان نفتی که براساس این مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی در بورس انرژی عرضه خواهد شد، گفت: فکر می‏کنم فعلاً در فاز اول تا ۳ میلیون بشکه توافق شده است و انشاءالله در روزهای بعدی به این حجم اضافه می‏شود.

پورابراهیمی با تاکید بر اینکه بعد از اتمام حجم مذکور، مجددا باید شورای عالی هماهنگی اقتصادی مصوبه جدیدی در این زمینه داشته باشد، اضافه کرد: البته به دلیل اینکه لازم بود شورا نتیجه را دریافت کند و بعد ارزیابی بکند، طبیعتاً اگر نتیجه مثبت باشد مثل همان شرایط ارزی در ریالی هم می‏تواند این استمرار داشته باشد.

پورابراهیمی درباره شایعه نبود خریدار برای نفت عرضه شده در بورس گفت: خیر. ما در جلساتی که با مدیران بازار سرمایه به‌‏ویژه بورس انرژی داشتیم، آنها اعلام کردند اخیراً نمایندگان از طرف سفارت‏خانه‌‏ها، حتی سفرای کشورهای مهم اقتصادی، اعلام آمادگی کردند و دارند کارها را می‏کنند.

به گزارش فارس، در جلسه شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی در تاریخ ۲۷ آذرماه که به ریاست رئیس جمهور و با حضور رؤسای قوای مقننه و قضاییه تشکیل شد، بیژن زنگنه، وزیر نفت با ارائه گزارشی از اجرای مصوبه پیشین شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی درخصوص فروش نفت در بورس انرژی، راهکارهای آن وزارتخانه در زمینه عرضه گسترده‌تر نفت در بورس انرژی را مطرح کرد که به تصویب رسید.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.