۵۹۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال در کردستان پرداخت شد

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: ۵۹۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال و سرمایه گذاری طی سال جاری به ۶۶۷ متقاضیان واجد شرایط در این استان پرداخت شده است.
خلیل فعاله گری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این میزان تسهیلات در ۲ بخش شامل اشتغال پایدار روستایی به میزان ۵۱۰ میلیارد ریال و خط اعتباری مکانیزاسیون (خرید ادوات کشاورزی) به میزان ۸۰ میلیارد ریال است.
وی افزود: این میزان تسهیلات در بخش های مختلف کشاورزی از جمله توسعه، تجهیز و مکانیزه اداوات کشاورزی، امور دام، صنایع تبدیلی و تکمیلی، تولیدات گیاهی، شیلات و آبزیان برای ایجاد و تثبیت اشتغال پرداخت شده است.
فعله گری با بیان اینکه ۵۳۹ طرح از تسهیلات بخش اشتغال پایدار روستایی بهره مند شده اند، تاکید کرد: بانک کشاورزی با ۳۵۵ میلیارد ریال برای ۲۷۲ طرح در رتبه اول میزان پرداختی این تسهیلات است.
معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی یادآور شد: پست بانک با ۸۷۴ میلیارد ریال برای ۸۸ طرح، صندوق کارآفرینی امید با ۳۲۸ میلیارد ریال برای ۱۱۶ طرح و بانک توسعه تعاون با ۳۶ میلیارد ریال برای ۶۳ طرح در رتبه های بعدی قرار دارند.
به گزارش ایرنا، در سال جاری ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال برای اشتغال پایدار روستایی برای استان کردستان مصوب شده که ۵۰ درصد از این میزان به بانک ها تخصیص یافته و سهم بخش کشاوری از این میزان حدود ۴۵ درصد است.
وی در خصوص تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی استان کردستان گفت: امسال ۴۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای نوسازی ماشین آلات و ادوات کشاورزی در این استان اختصاص یافته که تاکنون ۸۰ میلیارد ریال از این میزان پرداخت شده است.
فعله گری اضافه کرد: این میزان تسهیلات در قالب ۱۲۸ طرح برای خرید تراکتور، کمباین و سایر ادوات کشاورزی به بهره برداران پرداخت شده و بقیه اعتبارات نیز در حال پرداخت است.
وی اظهار داشت: میانگین مکانیزاسیون ادوات کشاورزی در این استان ۲.۱ اسب بخار برای هر هکتار اراضی است که پیش بینی می شود با جذب اعتبارات سال جاری، این شاخص با حدود یک دهم رشد به ۲.۲ اسب بخار در هر هکتار برسد.استان کردستان دارای ۲۷ هزار دستگاه تراکتور، یک هزار و ۳۱ دستگاه کمباین و ۶۰ هزار دستگاه ادوات کشاورزی است که حدود ۶۰ درصد از این وسایل عمری بالای ۲۵ سال دارند و نیازمند نوسازی هستند.این استان دارای یک میلیون و ۲۲۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی شامل ۸۹۶ هزار و ۲۳۵ هکتار اراضی دیم حدود ۸۸ درصد و ۱۲۱ هزار اراضی آبی حدود ۱۲ درصد است.کشاورزان این استان سه میلیون و ۱۹۹ هزار راس دام سبک و سنگین و ۱۱۶ هزار کندوی زنبور عسل دارند و جمعیت بهره بردار کشاورزی ۱۱۵ هزار نفر است که این جامعه سالانه حدود ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تُن انواع محصولات کشاورزی تولید می کنند که ۳۲۰ هزار تُن از این میزان مربوط به محصولات باغی و باقی نیز مربوط به بخش زراعت است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا