تاریخ انتشار : پنجشنبه 14 تیر 1397 - 8:12
کد خبر : 3557

۵۵ کارخانه راکد کهگیلویه و بویراحمد به چرخه تولید بازگشت

۵۵ کارخانه راکد کهگیلویه و بویراحمد به چرخه تولید بازگشت

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: از ابتدای سال ۱۳۹۵ زمان شروع به کار ستاد تسهیل و رفع موانع تولید این استان تاکنون ۵۵ واحد راکد صنعتی به چرخه تولید بازگشته‌اند که میزان اشتغال احیا شده آنها بیش از ۳۰۰ نفر بوده است. داریوش دیودیده روز پنجشنبه در گفت و گو

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: از ابتدای سال ۱۳۹۵ زمان شروع به کار ستاد تسهیل و رفع موانع تولید این استان تاکنون ۵۵ واحد راکد صنعتی به چرخه تولید بازگشته‌اند که میزان اشتغال احیا شده آنها بیش از ۳۰۰ نفر بوده است.
داریوش دیودیده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: حجم سرمایه گذاری برای به چرخه تولید بازگرداندن این تعداد واحد تولیدی راکد ۵۰ میلیارد ریال بوده است.
وی افزود: از ۶ ماهه دوم سال ۱۳۹۶ حدود ۱۵ واحد صنعتی راکد نیز به چرخه تولید برگشتند که ضعف بیشتر آن ها از جمله مسائل مدیریتی، تسهیلات بانکی و مشکل تامین مواد اولیه بوده اند.
دیودیده بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون حدود ۶۰ درصد مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع کهگیلویه و بویراحمد اجرایی شده است.
در سال ۱۳۹۶ حدود ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید در این استان به واحدهای تولیدی پرداخت شد.
در سال ۱۳۹۶ صدور جوازهای تأسیس صنعتی و پروانه‌های بهره‌برداری رشد چشمگیری یافت که میزان سرمایه‌گذاری صنعتی به بهره‌برداری رسیده به بیش از ۹۵۰ درصد رسید.
دیودیده با اشاره به پیشرفت سه طرح بزرگ و مهم ازجمله پتروشیمی بویراحمد و گچساران و فسفات چرام، بیان کرد: با راه اندازی خط تولید این سه طرح، انقلابی بزرگی در ایجاد فرصت‌های شغلی در کهگیلویه و بویراحمد به وجود خواهد آمد.
حدود نیمی از واحدهای تولیدی راکد در این استان ظرف سه سال گذشته با پرداخت تسهیلات رونق و سایر کمک‌های فنی و اعتباری به چرخه تولید بازگشته‌اند.
حدود ۵۰ درصد از واحدهای صنعتی و تولیدی استان در سال‌های ۱۳۹۲ و ۱۳۹۳ راکد و یا نیمه فعال بودند.
هم اینک کمتر از ۳۵ درصد این واحدها راکد هستند و ظرف سه سال گذشته ۱۲۵ طرح صنعتی، تولیدی و کشاورزی در مناطق مختلف استان با کمک تسهیلات رونق به چرخه تولید بازگشتند.
۴۴۴ طرح صنعتی با سرمایه‌گذاری افزون بر ۲۷۰ هزار میلیارد ریال در این استان در حال اجراست.
تعداد کل واحدهای صنعتی دارای پروانه بهره برداری در استان ۶۴۳ واحد است که ۵۷۲ مورد از این تعداد فعال هستند.
میزان سرمایه‌گذاری واحدهای صنعتی به بهره برداری رسیده این استان افزون بر ۶ هزار و ۶۴ میلیارد ریال است.
کهگیلویه و بویراحمد دارای ۱۳ شهرک و ناحیه صنعتی فعال است.
بر اساس آمارها بخش صنعت، ۳۶ درصد سهم اشتغال این استان را در اختیار دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.