تاریخ انتشار : دوشنبه 17 خرداد 1400 - 19:50
کد خبر : 31754

۳۱ خردادماه، آخرین موعد ارایه اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقیقی

۳۱ خردادماه، آخرین موعد ارایه اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقیقی

معاون درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور گفت: در قوانین مالیاتی کشور، موعد ارایه اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقیقی (صاحبان مشاغل) تا پایان خردادماه تعیین شده است.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از سازمان امور مالیاتی ایران، «محمد مسیحی» اظهار داشت: اشخاص حقیقی (صاحبان مشاغل) مطابق قانون باید اظهارنامه مالیاتی عملکرد سال ۱۳۹۹ خود را تا پایان خردادماه سال جاری به صورت الکترونیکی از طریق درگاه ملی مالیات به آدرس WWW.INTAMEDIA.IR  ارسال و مالیات خود را پرداخت کنند.

وی با اشاره به ماده ۱۰۰ قانون مالیات ها، برخورداری از هر نوع تسهیلات و معافیت‌های مالیاتی را منوط به ارائه الکترونیکی اظهارنامه مالیاتی در موعد مقرر قانونی دانسته و افزود: فعالان اقتصادی به منظور بهره مندی از مشوق‌های قانونی نرخ صفر و یا هرگونه تسهیلات دیگر، باید اظهارنامه مالیاتی خود را در مهلت مقرر قانونی ارائه کنند.

معاون درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور در خاتمه با اشاره به شرایط ناشی از بیماری کرونا از مودیان خواست تا از هرگونه مراجعه غیرضروری به ادارات مالیاتی اجتناب کنند.

به گزارش ایرنا، بر اساس اعلام این سازمان به دلیل شیوع ویروس کرونا در سال ۹۹ بخشنامه ای با احکام مالیاتی جدید در حمایت از مشاغل آسیب ابلاغ شده است که بر اساس آن صدور، تجدید و یا تمدید پروانه کسب و کار اشخاص حقیقی و حقوقی، موضوع ماده (۱۸۶) قانون مالیات‌های مستقیم تا تاریخ ۳۱ شهریورماه سال جاری نیاز به استعلام و ارایه گواهی پرداخت یا ترتیب پرداخت بدهی مالیاتی قطعی شده، نخواهد داشت.

همچنین صنوف به شدت آسیب‌دیده از ویروس کرونا که فهرست آنها به تصویب کارگروه مقابله با پیامدهای اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا می‌رسد، از بخشودگی کامل جرایم مربوط به عدم تسلیم اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده اشخاص حقیقی در موعد مقرر قانونی برای دوره‌های دوم و سوم سال ۱۳۹۹ برخوردار می‌شوند. همچنین درخصوص صنوف یاد شده، اقساط معوق و سررسید شده مالیات بر عملکرد و مالیات بر ارزش افزوده طی سال ۱۳۹۹ آنان حداکثر تا تاریخ پایان خردادماه امهال می‌شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.