تاریخ انتشار : دوشنبه 22 شهریور 1400 - 11:34
کد خبر : 35823

گزارشی از وضعیت قیمت گوشی تلفن همراه در بازار / با چه بودجه ای می توان گوشی هوشمند خریداری کرد (+جدول قیمت)

گزارشی از وضعیت قیمت گوشی تلفن همراه در بازار / با چه بودجه ای می توان گوشی هوشمند خریداری کرد (+جدول قیمت)
اگر سری به سایت‌های مختلف بزنیدگزارش‌های متفاوتی در رابطه با راهنمای خرید بهترین گوشی‌های موجود دربازار و ... به چشم می‌خورد. واقعیت این است که در رابطه با گوشی موبایل میزان بودجه شما تاثیر مستقیم بر روی کیفیت و ویژگی‌های آن دارد.

به گزارش جیب نیوزدر سالهای نه چندان دور داشتن موبایل یک پله از زندگی لاکچری به شمار می‌رفت. صف‌های طولانی خرید سیم کارت در اوایل دهه هشتاد پیام تغییر سبک زندگی افراد را به جامعه مخابره می کرد. دیگر داشتن موبایل یک نیاز برای همه شده بود. کم کم بازار سیم کارت به روز رسانی شد و خرید آن از سوپرمارکت تا مراکز مخابرات طبیعی شد.

در این میان کم کم نیاز جدیدی شکل گرفت. گوشی‌های به روزی که نیازهای تازه‌ای از مردم را پاسخ می‌گویند. چند سالی است گوشی‌های پیشرفته و به روز در سبد خانوار جایگاه پیدا کرده‌اند. همزمان با شیوع ویروس کرونا و تغییر سبک آموزش تمامی مقاطع تحصیلی از آموزش حضوری به آموزش مجازی موبایل به یک نیاز جدی در خانواده‌ها تبدیل شد.

گزارشی از وضعیت قیمت گوشی تلفن همراه در بازار / با چه بودجه ای می توان گوشی هوشمند خریداری کرد (+جدول قیمت)

اگر سری به سایت‌های مختلف بزنیدگزارش‌های متفاوتی در رابطه با راهنمای خرید بهترین گوشی‌های موجود دربازار و … به چشم می‌خورد. واقعیت این است که در رابطه با گوشی موبایل میزان بودجه شما تاثیر مستقیم بر روی کیفیت و ویژگی‌های آن دارد.

فکر گوشی هوشمند ارزان قیمت را از سر خود بیرون کنید

طبیعتا برای خرید هر کالایی ترجیح بر این است که به مراکز اصلی خرید و فروش آن مراجعه شود. در قلب پایتخت دو مرکز مهم و بزرگ خرید و فروش موبایل وجود دارد که روزانه هزاران نفر به آنجا مراجعه می‌کنند.

علی ظهیری، فروشنده‌ای در طبقه دوم پاساژ علاالدین می‌گوید« فروش گوشی هوشمند در دو سال اخیر بیشتر شده است. وابستگی مردم به پیام رسان‌ها باعث شده تا از پیر و جوان گوشی هوشمند داشته باشند. البته کودکان هم به صف متقاضیان این محصول اضافه شده‌اند. نمی توان دلیل این موضوع را فقط آموزش مجازی دانست. خانواده‌ها باتمایل خود برای فرزندانشان گوشی هوشمند خریداری می‌کنند.»

به گفته وی« در حال حاضر بیشتری فروش مربوط به گوشی‌های ۴ تا ۵میلیون تومانی است. این گوشی‌ها بیشتر محصول کمپانی‌های سامسونگ، نوکیا و شیائومی هستند.

البته به نظر می‌رسد با اخباری که این روزها از قفل شدن گوشی های هوشمند این برند در برخی از کشورها از جمله ایران به گوش می رسد  شیائومی هم به سرنوشت هوآوی در ایران دچار شود.

هر چند که موضوع قفل شدن تاکنون تایید رسمی نشده و حتی برخی منابع هم آن را تکذیب کرده اند ولی با این حال تا چند روز اخیر شیائومی سهم قابل توجهی از بازار گوشی با قیمت متوسط را از آن خود کرده بود.»

وی در ادامه می‌افزاید«با اجباری شدن آموزش مجازی تقاضا برای موبایل بالا رفت. گوشی هوشمند با قیمت پایین از شهرستان‌ها تقاضای بسیاری داشت؛ اما باتوجه به روند صعودی دلار در چند سال اخیر در بهترین حالت شما می‌توانید یک گوشی هوشمند را به قیمت حدودی ۲ میلیون تومان خریداری کنید.

البته این محصول کارآیی چندانی ندارد عمرکوتاهی هم خواهد داشت. برای داشتن یک گوشی کاربردی باید فکر ارزان قیمت را از سر بیرون کرد.»

 گوشی‌هایی که با حدود قیمت ۲ تا ۳میلیون تومان می توان خریداری کرد

گزارشی از وضعیت قیمت گوشی تلفن همراه در بازار / با چه بوجه هایی می توان گوشی هوشمند خریداری کرد (+جدول قیمت)

هنوز هم سامسونگ پرطرفدار است

بازار موبایل ایران مانند سابق رونق ندارد. شاید سایه فروش‌های اینترنتی بر سر این مراکز هم سنگینی می‌کند. خیابان حافظ که در ایام هفته پاتوق عاشقان موبایل و تبلت بود حالا یک روند کند وخلوتی داردو البته نباید از نقش پر رنگ کرونا چشم پوشی کرد.

عباس احمدی، نمایندگی یکی برندهای معتبر گوشی در طبقه اول بازار موبایل ایران می‌گوید« فروش حضوری دو سالی است به صورت محسوس افت داشته است. با این حال هنوز هم عده‌ای ترجیح می دهند محصول را از نزدیک لمس کرده و سپس آن را خریداری کنند. البته کسانی هم هستند که ترحیج می دهند از فروشندگان اطلاعات گوشی را دریافت کنند.»

گزارشی از وضعیت قیمت گوشی تلفن همراه در بازار / با چه بودجه ای می توان گوشی هوشمند خریداری کرد (+جدول قیمت)

به گفته وی« در چند سال اخیر گوشی‌های هوآوی و شیائومی در بازار ایران جایگاه پیدا کردند. سه سالی است که هوآوی به دلیل تحریم‌ها حضور خود را در بازار کشورمان کم‌رنگ کرده است. در دو روز اخیر هم قیمت گوشی‌های شیائومی افت داشته است. با این حال هنوز هم خانواده‌ها ترجیح می دهند حتی با بودجه‌ای متوسط و یا اندک سامسونگ خریداری کنند. هنوز هم سامسونگ در میان مردم یک حس اطمینان و اعتماد دارد و پرطرفدار است.»

وی در ادامه می افزاید« افزایش قیمت دلار رونق بازار موبایل را از کار انداخت از زمانی که داشتن گوشی هوشمند یک الزام شد عده‌ای بودند سالیانه هم گوشی خود را عوض می کردند؛ اما بار شد وحشتناک قیمت‌ها دیگر خرید گوشی به راحتی انجام نمی شود. برای مثال شما در خرداد ۹۶می توانستید یک گوشی گلکسی  ۵ سامسونگ را به قیمت ۶۰۰ هزار تومان خریداری کنید اما در حال حاضر یک گوشی با همین ویژگی را  بایدحدود ۵ میلیون خریداری کرد.

درست است که روز به روز محصولات ارتقاء پیدا می کند اما قیمت هادر سه سال اخیر از ۱۰ برابر هم عبور کرده است. شاید برایتان خنده دار باشد آیفون ۶ در زمان ارایه به بازار با قیمت ۳ میلیون تا ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شد اما در حال حاضر شما آخرین محصول اپل را باید با قیمت نجومی خریداری کنید. به طور کلی با ۴ تا ۵ میلیون تومان می توان یک گوشی معمولی با طول عمرمتوسط خریداری کرد.»

لیست قیمتی گوشی هوشمند با میانگین ۴ تا ۵ میلیون تومان 

گزارشی از وضعیت قیمت گوشی تلفن همراه در بازار / با چه بوجه هایی می توان گوشی هوشمند خریداری کرد (+جدول قیمت)

گوشی هوشمند بی نقص بالای ۹ میلیون تومان

بازار ایران در دوره‌های زمانی تلاطم های بسیاری را تجربه کرده است. به همین دلیل نمی توان گفت که قیمت‌ها تا چند ماه آینده ثابت خواهند بود. گوشی هم با توجه به ارتباط مستقیم با قیمت دلار نوسانات قیمتی بازار ارز را تجربه می‌کند.

ابراهیم غفاری فرد، فروشنده‌ای در طبقه سوم بازارچارسو می‌گوید«در خرید گوشی توجه داشته باشید که به کدام مرکز خرید مراجعه می کنید. قیمت‌ها در مراکز خرید اختلاف ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومانی هم دارند. همین طور وقتی به یک مرکز خرید مراجعه کردید تمامی طبقات را بگردید. برای مثال در بازار چارسو چون قیمت اجازه مغازه‌های طبقه اول بسیار بالا است محصولات هم نسبتا بالاتر به فروش می‌رود؛ اما در طبقات بالاتر به دلیل مراجعه کمتر قیمت‌ها متعادل تر شده است.»

به گفته وی« برای خرید یک گوشی هوشمند بی نقص که بتواند ۳ سالی برای شما کار کند باید بالای ۹میلیون هزینه کنید. برخی گوشی های کف بازار سریع دچار تخریب باتری، اختلال در سیستم تاچ و … می شوند.

کیفیت گوشی‌ها واقعا با قیمت آنها رابطه مستقیم دارد. البته این موضوع در مورد برندهای لاکچری نیست. منظور ما برندهایی است که بخش متوسط جامعه را هدف قرار داده اند.»

وی ادامه می دهد« قبل از خرید هرگوشی از کیفیت ال سی دی، باتری و قابلیت‌های به روز رسانی برنامه و حتی کیفیت واقعی دوربین مطمئن شوید. برخی گوشی‌ها در کوتاه مدت دچار مشکل در ال سی دی می شوند. شما اگر بخواهید ال سی دی گوشی خود را تعویض کنید باید حدود ۱ ونیم تا ۲ میلیون در بهترین حالت پرداخت کنید. پس قبل از خرید گوشی ویژگی‌های آن را بررسی کرده و حتی الامکان برندهای معتبر و آزمون پس داده را انتخاب کنید.»

گوشی‌های با حدود قیمت ۸ تا ۱۰میلیون تومان

گزارشی از وضعیت قیمت گوشی تلفن همراه در بازار / با چه بوجه هایی می توان گوشی هوشمند خریداری کرد (+جدول قیمت)

 

منبع: عصر ایران

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.