تاریخ انتشار : شنبه 17 فروردین 1398 - 13:55
کد خبر : 13938

گران شدن محصولات کشاورزی درصورت تاخیر در جبران خسارات

گران شدن محصولات کشاورزی درصورت تاخیر در جبران خسارات

نماینده درود و ازنا در مجلس با بیان اینکه خسارات وارده به کشاورزی روستاهای درود و ازنا در حال ارزیابی است، افزود: باید این خسارت‌ها هرچه سریع‌تر جبران شوند چراکه در غیر این صورت شاهد گران شدن محصولات کشاورزی خواهیم بود. به گزارش افکارنیوز،  مجید کیان‌پور با اشاره به وضعیت وصل مجدد آب و برق و

نماینده درود و ازنا در مجلس با بیان اینکه خسارات وارده به کشاورزی روستاهای درود و ازنا در حال ارزیابی است، افزود: باید این خسارت‌ها هرچه سریع‌تر جبران شوند چراکه در غیر این صورت شاهد گران شدن محصولات کشاورزی خواهیم بود.

به گزارش افکارنیوز،  مجید کیان‌پور با اشاره به وضعیت وصل مجدد آب و برق و گاز منازل شهرها و روستاهای دورد و ازنا پس از فروکش کردن سیل، گفت: خوشبختانه آب و برق و گاز تمام مناطق حوزه انتخابیه به استثناء آب یک روستا وصل شده و جاده‌های مواصلاتی برقرار هستند.

عدم لایروبی سدها و رودخانه‌ها در سنوات اخیر یکی از دلایل اصلی بروز سیل

نماینده درود و ازنا در مجلس شورای اسلامی عدم لایروبی سدها و رودخانه‌ها در سنوات اخیر را یکی از دلایل اصلی بروز سیل عنوان کرد و ادامه داد: متاسفانه در حوزه کشاورزی اکثر مزارع شیلاتی و باغی آسیب‌دیده و خسارت‌های بسیاری به آن‌ها وارد شده است، بخش شیلات باید بازسازی کامل شوند چراکه در گل و لای فرو رفته‌اند.

در حوزه کشاورزی اکثر مزارع شیلاتی و باغی آسیب‌دیده و خسارت‌های بسیاری به آن‌ها وارد شده است، بخش شیلات باید بازسازی کامل شوند چراکه در گل و لای فرو رفته‌اند

گران شدن محصولات کشاورزی در صورت تاخیر در جبران خسارات وارده به مزارع

وی با بیان اینکه خسارات وارده به کشاورزی روستاهای درود و ازنا در حال ارزیابی است، افزود: باید این خسارت‌ها هرچه سریع‌تر جبران شوند چراکه در غیر این صورت شاهد گران شدن محصولات کشاورزی خواهیم بود.

آسیب‌ جدی به اکثر زیرساخت‌ها و تاسیسات شهری

کیان‌پور همچنین به خسارات وارده به واحدهای مسکونی که بسیاری از آن‌ها نیاز به بازسازی کامل دارند اشاره کرد و افزود: اکثر زیرساخت‌ها و تاسیسات شهری نیز مانند جاده‌ها و پل‌ها آسیب‌ جدی دیده‌اند.

این نماینده مجلس از رانش زمین بر اثر بارندگی‌ها در  ۱۰ تا ۱۱ منطقه شهرهای درود و ازنا خبر داد و گفت: کارشناسان از  مناطق دچار رانش شده بازدید کرده و به دنبال پیدا کردن راهکارهایی برای جلوگیری از رانش بیشتر و تثبیت‌سازی زمین هستند، روستای قلعه رستم به دلیل رانش جابه جا شده است و راه اصلی چند روستا به دلیل رانش مسدود و اهالی از  طریق راه‌های فرعی تردد می‌کنند.

مصوبات دولت در زمینه اختصاص بودجه برای جبران خسارات هرچه سریع‌تر اجرایی شوند

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مصوبات دولت در زمینه اختصاص بودجه برای جبران خسارات باید هرچه سریع‌تر اجرایی شوند چراکه مردم شهرهای سیل دیده در شرایط بسیار نامناسبی به سر می‌برند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.