تاریخ انتشار : سه شنبه 1 خرداد 1397 - 13:57
کد خبر : 1402

چین تعرفه واردات خودرو را کاهش می‌دهد

چین تعرفه واردات خودرو را کاهش می‌دهد

مقام‌های چین در بحبوحه تنش تجاری با آمریکا، تصمیم به کاهش تعرفه‌های واردات خودرو گرفته است. «شی جین‌پینگ»، رئیس‌جمهوری چین، وعده داده تعرفه‌های واردات خودرو را در بحبوحه تنش‌های تجاری میان این کشور و ایالات متحده کاهش دهد. به گزارش تجارت‌نیوز، چند روز گذشته، واشنگتن از تعرفه‌هایی به ارزش ۵۰ میلیارد دلار بر واردات از

مقام‌های چین در بحبوحه تنش تجاری با آمریکا، تصمیم به کاهش تعرفه‌های واردات خودرو گرفته است.

«شی جین‌پینگ»، رئیس‌جمهوری چین، وعده داده تعرفه‌های واردات خودرو را در بحبوحه تنش‌های تجاری میان این کشور و ایالات متحده کاهش دهد.

به گزارش تجارت‌نیوز، چند روز گذشته، واشنگتن از تعرفه‌هایی به ارزش ۵۰ میلیارد دلار بر واردات از چین پرده برداشت و پنج‌شنبه هفته گذشته «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری آمریکا، ۱۰۰ میلیون دلار دیگر بر این تعرفه‌ها افزود. او گفت که این تعرفه‌های جدید «در پاسخ به واکنش غیرمنصفانه چین» به عملکرد تجاری آمریکا اعمال شده است.

چین هشدار داد که کشورش آماده است «پاسخی شدید» به ایالات متحده بدهد و اگر این کشور تهدید ترامپ مبنی بر اعمال ۱۰۰ میلیارد دلار تعرفه گمرکی بیشتر بر اجناس چینی را عملی کند، این پاسخ محقق خواهد شد.

اقدام‌های اقتصادی اخیر دولت آمریکا در برابر چین، و وضع تعرفه‌های تازه، در کنار دیگر تغییرات در کابینه دولت ایالات متحده، به نگرانی‌ها از وقوع «جنگ تجاری»، دامن زده و این موضوع خود بر بازارهای بورس، اوراق قرضه و نفت تاثیر گذاشته است.

شی جین‌پینگ در حالی از کاهش تعرفه‌های گمرکی خود خبر داد که رئیس‌جمهوری آمریکا چند روز گذشته پیش‌بینی کرد که پکن سدهای تجاری‌اش در برابر واشنگتن را پایین خواهد آورد.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.