تاریخ انتشار : شنبه 15 اردیبهشت 1397 - 15:28
کد خبر : 163

پر کردن جای خالی نفت ایران آسان نخواهد بود

پر کردن جای خالی نفت ایران آسان نخواهد بود

به گزارش تسنیم به نقل از اسپوتنیک، در حالی که در آستانه ۱۲ ماه می، موعد تصمیم گیری ترامپ در مورد ماندن یا خروج آمریکا از برجام، قیمت نفت به حدود ۷۵ دلار در هر بشکه رسیده است، تحلیلگر ارشد بازار نفت در موسسه پرایس فیوچرز گروپ معتقد است، پر کردن جای خالی نفت ایران

به گزارش تسنیم به نقل از اسپوتنیک، در حالی که در آستانه ۱۲ ماه می، موعد تصمیم گیری ترامپ در مورد ماندن یا خروج آمریکا از برجام، قیمت نفت به حدود ۷۵ دلار در هر بشکه رسیده است، تحلیلگر ارشد بازار نفت در موسسه پرایس فیوچرز گروپ معتقد است، پر کردن جای خالی نفت ایران کار آسانی نخواهد بود.

فیل فلین در خصوص وضعیت بازار نفت گفت، به دلیل رشد قوی تقاضای جهانی و احتمال کاهش عرضه نفت ایران که پر کردن جای آن آسان نخواهد بود، شکاف بین عرضه و تقاضای نفت به کمترین میزان خود در طی یک نسل رسیده است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا افزایش تحریم های ایران بر عرضه نفت این کشور به بازار جهانی تاثیر خواهد گذاشت گفت: «چین و هند بزرگترین وارد کنندگان نفت ایران هستند. واردات نفت ترکیه از ایران نیز قابل توجه است. نفت یک کالای خام است و قرار نیست تنها به این کشورها صادر شود. همه دنیا به این کالا نیاز دارند. به دلیل اختلال در عرضه قیمت ها بالا می رود و (تاثیرات این اختلال) در کل دنیا احساس خواهد شد.»

این تحلیلگر نفتی همچنین در پاسخ به سوالی در خصوص کشورهایی که جای خالی نفت ایران در بازار را پر خواهند کرد گفت، من فکر می کنم دیگر اعضای اوپک این کار را انجام خواهند داد. اما اگر بخواهم صادق باشم، روسیه، آمریکا، و شاید عربستان ظرفیت ذخیره بالایی برای پر کردن جای خالی نفت ایران دارند. اما من فکر نمی کنم روسیه یا عربستان عجله ای برای این کار داشته باشند. بگذارید با این وضعیت روبرو شویم. آنها از سال گذشته دارند برای افزایش قیمت نفت همکاری می کنند. بنابراین من فکر نمی کنم آنها برای پر کردن خلاء عرضه ایجاد شده خیلی عجله کنند.»

وی همچنین با اشاره که کاهش سرمایه گذاری در صنعت نفت طی سال های اخیر و تقاضای قوی جهانی گفت، ما در یک چرخه جدید نفتی قرار گرفته ایم که در آن قیمت نفت در آینده افزایش خواهد یافت.

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.